wanneer buik insmeren??

Hey meiden, ik heb een klein vraagje en dat is of jullie weten wanneer je kan beginnen om je buik in te smeren met een lotion voor eventuele zwangerschapsstrepen.
Kan dat vanaf het begin of pas als je buik wat dikker is?? en helpt het wel en zo ja, wat is een goede buiklotion? (dacht zelf aan het merk Weleda)

Liefs Suus
14w van de 1e
 
Je kan het gelijk doen als je zwanger bent, er staat geen termijn voor. Het houdt je huid lekker soepel maar het is geen garantie voor een streeploze zwangerschap. Ik heb bij mijn 1e zwangerschap met amandelolie gesmeerd (veel vitamine E) en met (gekregen)  dure Biotherme antistraie creme. Toch strepen aan overgehouden in de 39ste week! Helaas!

Nu ben ik 32 weken en zit flink onder. Het heeft te maken met snel groeien. Met 7 maanden heb ik inmiddels een 9 maanden buik en het ging af en toe te snel om bij te benen. Nu smeer ik overigens met Zwitsal voor mama buikcreme. Ruikt lekker en kreeg het eens gratis. Ik wed dat als ik met de amandelolie en die dure creme had doorgegaan dat ze er ook gezeten hadden.

Ingeborg
 
Hoi,

Smeren kan je altijd mee beginnen. Of het echt helpt.........

ik heb zelf bij een producent van huismerken gewerkt en daar de teksten voor de etiketten geschreven. Ze claimen altijd: Helpt zwangerschapsstriemen voorkomen. Het helpt dus, maar het voorkomt het niet gegarandeerd. Het enige wat ze echt claimen is de aangename geur of het soepel maken van de huid. Geen enkel merk schrijft op zijn verpakking dat het gegarandeerd striemen voorkomt. Het gaat allemaal om "begrijpend lezen"...................

Ik smeer zelf ook wel hoor, omdat het zo lekker is. Nu met bodybutter vind ik lekker.

Groetjes,
Janneke
 
hoi

Ben zelf 35 weken zwanger en smeer 1x per dag met weleda zw olie.
Ik vind deze prettig en het is ook nog puur en eerlijk gemaakt.
Heb nog geen striemen , maar ik denk dat je het ook een beetje moet masseren.

gr Natasja
 
Hoi allemaal,

Even een opemerking: Smeren helpt niet tegen striae. het is namelijk onderhuids weefsel dat scheurt. Ik smeerde ook trouw maar ik heb echt heeeel veel striae gekregen.

groetjes Mariska
 

Hoi,

Ik smeer al sinds het begin van zijn zwangerschap, maar ben sinds de 20e week al flink uit mn voegen aan het scheuren, hahaha. En als ik nu naar mn buik kijk..........!!!!
Maar ja we weten waar we het voor doen he.

Groetjes, Patricia


 
Hoi hoi,

Ben ook mijn buik aan het insmeren vanaf het begin maar je krijgt straie of niet ligt er ook een beetje aan of je er aanleg voor heb. En ze zeggen dat het bij een zwangerschap hoort nou liever niet maar je doet er niet veel aan. Zelf smeer ik hem twee keer per dag in met BBB-creme heerlijke zalf.

Fijne zwangerschap nog.

Gr Fruit Girl 20,3 wk
 
Hoi,

Strepen voorkomen kan je eigenlijk niet. Zoals eerder al gezegd is gebeurd het onderhuids. Smeer zelf m'n buik wel in met gewone uiercreme, daar blijft de huid soepel van. Vind het namelijk zonde van mijn geld om van die dure creme te kopen, als je er eigenlijk zelf niks aan kan doen of je strepen krijgt of niet.

Groetjes Rinske
 
Terug
Bovenaan