wanneer buik insmeren??

Hallo,
Het is correct wat iedereen hier zegt. Smeren helpt niet. Aanleg speelt een rol en leeftijd ook. Oudere zwangeren hebben vaak minder last van strepen dan jongere zwangeren. Bij oudere is de huid immers al wat 'ruimer'. Wat wel helpt is je huid masseren. Met massage van je huid (stevig, zodat je ook de diepere huidlagen bereikt), maak je de huid soepeler en wijder. Overigens is het bij zo'n massage natuurlijk wel prettig een smeerseltje te gebruiken

Groetjes,
Annabel
 
Wanneer je er mee begint is aan jezelf, ik ben begonnen toen mijn buikje lekker begon te groeien: ongeveer bij 20 weken. Ik heb vanaf het begin de olie van Sensoderm gebruikt. Het aller grootste voordeel van deze olie is dat het geen vlekken in je kleding geeft, dus je kan je na het insmeren direct aankleden.

Koop niet die dure creme's waarop staat dat het tegen zwangerschapsstrepen is want dat is lulkoek. Het gaat puur om de huid niet uit te laten drogen
én vooral het insmeren zelf is belangrijk. neem er de tijd voor, masseer jezelf (of nog beter laat je masseren!) Zo blijft de doorbloeding op en top en houd je de onderhuid soepel zodat deze goed kan meegroeien en dus geen scheurtjes vertoont.

Ik ben nu 38 wkn, 2 dgn en heb nog geen streepje kunnen ontdekken!!!!!
succes.

Groetjes Annemaaike
 
Als je buik écht dik begint te worden, dan is het fijn als je je huid wat soepel kunt houden. Maar het helpt echt niet tegen straie. Je krijgt het of je krijgt het niet!
Ik heb helemaal nooit gesmeerd in de de eerste zwangerschap, en kreeg ook helemaal geen straie. Zo wel: zou me een worst zijn! Wie ziet het nou. Kan me maar beter druk maken over andere dingen toch?
 
Hoi Suus,

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap vanaf zo'n 3 maanden gesmeerd met zwangerschapsolie van Weleda. Ik groeide flink door en dacht laat ik alvast maar beginnen.. Baat het niet dan schaadt het niet toch?

Ik heb geen last gehad van zwangerschapsstrepen, maar of dit echt door de olie is gekomen?!?!?!!?   geen idee...

Ik liet vaak mijn man mijn buik insmeren en daar reageerde mijn zoon dan op door tegen papa te schoppen, of zijn billen naar hem toe te draaien!!
Dus ik vond het gewoon ook leuk, het contact tussen vader en kind.

Groetjes,
naamgenootje,

Suus
 
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik buikcreme van Etos gebruikt vanaf het begin, en een mooie buik behouden.

Nu ben ik weer zwanger en ben weer begonnen met buikcreme van Etos.

Nu maar hopen dat mijn buik mooi blijft.
 
Ik heb zelf met vanalles en nog wat gesmeerd - die olie van Weleda vond ik heel prettig, en ook de buikcreme van Kruidvat. Helaas kreeg ik bij 34 weken toch nog striae, boehoe!! En toen met bijna 36 weken de baby door de gyn gedraaid moest worden (lag in stuit) was helemaal het hek van de dam.... Echte zebrastrepen (gelukkig alleen onder m'n navel, dus misschien kan ik straks nog wel een wat hoger bikinibroekje aan??)

Ik hoop voor jullie dat de strepen wegblijven! Volgens mij heb je ook gewoon geluk of pech - sommige mensen hebben er aanleg voor (ik heb ook nog striae van de pubertijd!) en het schijnt dat als je huid al wat vaker is uitgerekt, bijvoorbeeld omdat je wat ouder bent en/of ooit veel zwaarder bent geweest, de striae weg kan blijven. Mijn zus heeft bijvoorbeeld nergens last van (2 kids) maar die is wel haar halve leven al aan 't jojo-en qua gewicht.

Nou, heel veel sterkte met smeren! Doe het vooral ook omdat het zo lekker is om wat aandacht te besteden aan je groeiende lijf - 2x per dag. En vergeet je heupen en billen niet in te smeren - daar kun je ook striae krijgen namelijk!

~Hilde
 
Ik heb vanaf dag 1 van mijn zwangerschap gesmeerd met Olive body Butter van de body shop, dat is lekker vet. Heb niet 1 striem aan mijn zwangerschap overgehoudn, maar ze zeggen dat het ook een kwestie van aanleg is...
 
Helaas helpt het smeren van wat voor creme dan ook, niet tegen striae. Ik ben zelf vroeg begonnen met het insmeren van mijn buik (en trouwens ook bovenbenen!). Desondanks kreeg ik in week 38 toch nog striae. Elke dag zag ik er streepjes bij komen. Nu, 6 maanden later, maakt het me niets meer uit. Je ziet dat er een kindje in mijn buik heeft gezeten en dat heeft ook wel wat. Het smeren blijft natuurlijk wel lekker en is leuk om contact te krijgen met je kindje. Oh ja, ik kreeg ook striae op mijn bovenbenen, Daar smeerde ik dus ook.

Succes.

Groetjes,
Nelly.
 
Terug
Bovenaan