Vandaag eerste echo met 5 weken en 6 dagen en ....... NIETS!
Het baarmoederslijmvlies is verdikt, zoals dat hoort te zijn als je zwanger bent, maar er is geen uitstulping in te zien. Nu kan het zo zijn dat we te vroeg zijn en dat ik eigenlijk korter zwanger ben, maar de gynaecoloog gaf aan dat het ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of geen goede zwangerschap die tot een miskraam kan leiden kan betreffen. Vanochtend heb ik daarom een spoedbloedonderzoek gehad. Aan het HCG gehalte in mijn bloed kan afgeleid worden hoe lang ik ongeveer zwanger ben en of dit klopt met het beeld van vanochtend. Als het te laag zou zijn, dan vindt de gynaecoloog dat verontrustend, maar te hoog is ook niet goed, want waar is dan het embryo? Ik word vanmiddag over de bloeduitslag terug gebeld, maar de minuten kruipen voorbij en ik ben nog steeds niet gebeld. Ik ben zo angstig dat het niet goed is. Ik hoopte vanochtend samen met mijn vriend de bevestiging te krijgen dat ik zwanger ben, omdat zo'n streepje op een strip zo weinig zegt en nu is het zo'n grote teleurstelling.
Ik moest dit gewoon even van me afschrijven en hoop dat ik snel gebeld word......