Wanneer de eerste echo?

Allemaal gefeliciteerd!!!

Ik ben 4 oktober uitgerekend van ons eerste kindje,en 9 maart hebben we onze eerste afspraak bij de vk. Wow dat wachten! Ik denk dat we dan intake en echo tegelijk hebben??

Hoi allen,

Ik heb net de verloskundige gebeld en 17 maart kunnen wij erheen voor de intake, kon wel een week eerder maar dan kon manlief niet... grmm :)

Dit is een andere verloskundigenpraktijk dan bij mijn vorige zwangerschap maar ik ga er niet vanuit dat er dan al een echo gemaakt word. Dacht dat het bij een "normale" (sorry voor dat woord) zwangerschap pas bij de 12e week een echo word gemaakt.

Groeten Wendy

Hallo iedereen!

Ik heb vorige week met de vk gebeld en mogen 9 maart heen voor een gesprekje en de eerste (termijn) echo. Dan ben ik al ruim 9 weken zwanger. Dan wordt ook gekeken of het hartje klopt en wanneer we onze eerste kindje kunnen verwachten. Dat zal dan rond 8 oktober zijn.

Vindt het heel spannend en verheug me enorm op het horen van het hartje.

groetjes gerda

Vandaag eerste echo met 5 weken en 6 dagen en ....... NIETS!

Het baarmoederslijmvlies is verdikt, zoals dat hoort te zijn als je zwanger bent, maar er is geen uitstulping in te zien. Nu kan het zo zijn dat we te vroeg zijn en dat ik eigenlijk korter zwanger ben, maar de gynaecoloog gaf aan dat het ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of geen goede zwangerschap die tot een miskraam kan leiden kan betreffen. Vanochtend heb ik daarom een spoedbloedonderzoek gehad. Aan het HCG gehalte in mijn bloed kan afgeleid worden hoe lang ik ongeveer zwanger ben en of dit klopt met het beeld van vanochtend. Als het te laag zou zijn, dan vindt de gynaecoloog dat verontrustend, maar te hoog is ook niet goed, want waar is dan het embryo? Ik word vanmiddag over de bloeduitslag terug gebeld, maar de minuten kruipen voorbij en ik ben nog steeds niet gebeld. Ik ben zo angstig dat het niet goed is. Ik hoopte vanochtend samen met mijn vriend de bevestiging te krijgen dat ik zwanger ben, omdat zo'n streepje op een strip zo weinig zegt en nu is het zo'n grote teleurstelling.

Ik moest dit gewoon even van me afschrijven en hoop dat ik snel gebeld word......

hey allemaal,

allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ik wil me graag bij jullie aansluiten!
ben uitgerekend voor 27 oktober, heb 2 maart mn eerste echo gehad en alles zag er goed uit! hebben het hartje zien kloppen!

groetjes

hallo allemaal,

ik heb een echo gehad, bij de 7 weken, maar dat was meer omdat ik zo ziek was om te kijken of alles goed was. het was maar 1 cm op dat moment het hartje klopte al wel.
Ik heb 1 april mijn 12 weken echo, ben op 15 oktober uitgerekend.

groet jessica

Terug
Bovenaan