Wanneer de nacht in

Hoi hoi!

Wanneer gingen jullie baby’s de nacht in en in hun eigen bedje?
Mijn zoontje is net 11 weken geweest en slaapt beneden totdat wij ook naar bed gaan. Z’n laatste fles is rond 22.30/23.00 uur en gaan dan met z’n alle naar boven en slapen.
Hij ligt dan in de co sleeper naast mij.
Overdag probeer ik de slaapjes in z’n eigen kamer in het ledikant, dit lukt de ene keer wel de andere keer niet.
 
Ik lees even mee..hier precies hetzelfde verhaal met mn dochtertje van 4 weken oud. 'S avonds is ze vaak onrustig en huilerig dus eerder naar bed is moeilijk dus gaat ook gewoon tegelijk met ons mee naar bed en ook in co-sleeper, maar ze slaapt 's ochtends wel veel en makkelijk dus onze nacht is nu ongeveer van half 12/12u tot half 10/10u 's ochtends (met nog 2 voedingen tussendoor). Prima nu ik nog kan uitslapen, maar als ik weer moet gaan werken totaal niet handig natuurlijk ?
 
Mijn zoontje is 9 weken. Gaat naar bed als wij ook gaan rond 22:30. Slaapt overdag beneden in zn nestje op de bank. Doe wat foj voelt. Mijn 2 oudere zoons gingen rond 7 uur altijd en dan fles en schone luier als wij naar bed gingen. Nu geniet ik nog even van het bij mij slapen ?
 
Onze beide jongens(nu 2,5 jaar en 8 maanden) slapen vanaf dag 1 op hun eigen kamer in het ledikantje. Beiden wilden ze vanaf 9 weken oud geen late voeding meer, dus vanaf die leeftijd zijn ze om 19.00 uur de nacht in gegaan tot ergens tussen 7 en 8 de volgende ochtend. 
Ik realiseer me overigens wel dat dit wel heel luxe is hoor qua slapen van de kinderen. 
 
Hier pas heel laat... savonds slapen ze het liefst op mama. En ik vind het prima. Dus vaak rond 22 de laatste fles en dan met zn allen naar bed. Ik deed het ook als ik de volgende dag moest werken zo.
 
Hier 2 kinderen en die gingen ook altijd pas rond 22.00/23.00 mee naar boven, tot die tijd was het vaak urenlang huilen, wiegen, rondjes lopen etc.. echt heel onrustig in de avond. Vanaf een maand of 4 kon dit langzaam wat eerder worden (maar nog echt niet elke avond!) en werd het langzaam 21.00/20.00. Pas vanaf zo'n 6 maanden lukte het bijna elke avond rond 20.00.

Voor mijn gevoel ist wel normaal dat ukkies s avonds onrustig zijn en bij je willen zijn/veel huilen. Dat wordt vanzelf minder en er komt echt een moment dat je kindje eerder de nacht in gaat. Die eerste maanden zijn intens! Je doet het goed!
 
Mijn dochter is op dit moment 15 wk. Sliep met 2,5e week op eigen kamer. Tot week 7 deed ze veel slaapjes in de box, middag in bed. Vanaf week 8 slaapt ze ieder slaapje in eigen bed. Laatste fles is rond half 9 a 9 uur, slaapt dan rond kwart voor 10 en wordt wakker om half 9 of moet haar wakker maken.
 
Vanaf een half jaar zoiets rond 20/21 naar bed boven. Overdag wel al heel vroeg vanaf een week of 3 denk ik in z'n ledikantje. Heb hem ook na 2 weken snachts in eigen bedje gelegd ipv co-sleeper.. ik kon er echt niet tegen als hij naast me lag, een en al spanning en niet kunnen slapen. 
 
Terug
Bovenaan