Hoi,
Ook wij hebben het zo aangepakt en eigenlijk vertellen wij ook dat alles voor sinterklaas is en niet van. Ook hetzelfde hier, Danae zag dat alle sinterklazen er anders uit zagen. Wat ik wel moeilijk vind dat Danae nu op school de schijn op moet houden. Ze is pas 4 en heeft nog al eens moeite om haar mondje dicht te houden, hoewel ze groeit van het "speciale" geheimpje tussen mama en haar! Maar ze kan er met de juf niet over praten, en dat is wel sneu.
Ook het idee dat de sint nep is en dat hij dan bij ons niet komt, want bij ons is hij nep is heel moeilijk te overbruggen. Ze snapt dus nog niet dat wij het zijn die de kadootjes kopen, en dat we wel het feestje van sinterklaas vieren. Dat zal ze moeten afwachten, ik hoop alleen niet dat ze tot die tijd echt sip wordt van het idee dat ze zelf creert.
Aan de andere kant hadden ze gisteren hun schoen gezet, en stond ze vanmorgen te springen, sinterklaas heeft dit gebracht. Is hij echt hier geweest mama? . Nee Danae, papa en mama hebben voor sinterklaas gespeeld! (hoe leg je dit nu weer leuk uit?).
Al met al sta ik nog steeds achter onze beslissing die we lang geleden gemaakt hebben (al bij Danae's eerste sinterklaas), maar het blijft wel een lastig parket waar we in zitten. Sinterklaas wordt zo gepromoot door school en de psz, dat de kinderen eigenlijk geen kans krijgen om iets anders te geloven. Tijd om misschien de juf eens aan te spreken. Nu is het haar woord tegen het mijne!
liefs lin