Wanneer doorslapen?

Ons dochtertje is nu 7 weken. Om 23 uur krijgt ze dr laatste fles (160 ml) en dan slaapt ze tot ong half 3/3 uur. "s ochtends komt ze dan om half 7/7 uur.
Heeft iemand tips om te zorgen dat ze wat later komt 's nachts? En slapen jullie kindjes al door?

hoi,
ik geef BV en jaap is morgen 12 weken oud. Hij krijgt om ca 23.15u laatste voeding en komt dan rond 4-5u weer en dan weer rond 8u. Wij slapen voorlopig ook nog niet door, helaas.
als je de fles geeft, heb ik gelezen dat je de laatste fles een schepje meer kan geven, zodat de maag wat meer gevuld is. Of t helpt??
Succes ermee, groetjes mira sinds 02-01 mama van jaap

Vandaag op het CB werd mij gezegd dat ik nu al mag gaan streven naar 5 of 6 voedingen, waarbij de 6e voeding in de nacht kan worden overgeslagen. Senne is nu 4 weken, krijgt bv en meldt zich om de 3 à 4 uur. Volgens de CB-arts kan ik hier telkens 4 uur van proberen te maken door elke voeding ietsje te rekken en pas als ze overdag genoeg heeft aan voeding om de 4 uur is ze klaar voor doorslapen. Ik ga dat dus langzaam aan proberen en ben heel benieuwd hoe lang het zal duren.

Groetjes,
Dionne

jaap komt al weken overdag a 4uur, maar wil nog echt niet doorslapen (hij drinkt ook nog flink door 's nachts). We proberen wel eens wat te rekken met speentje maar dat lukt niet zo lang dat we nacht door kunnen komen. Maar t heeft ook wel wat zo'n nachtvoeding, lekker knus met z'n tweetjes (of drietjes als vriend ook wakker is)
Succes, hopelijk slapen onze kleintjes snel door!!
Mira

Hoi. Ik gaf Teun zijn laatste voeding om 00:00 uur,ik zorgde dat ik zelf helemaal klaar was om naar bed te gaan. Dan kom je toch nog aan de 4 uur slapen toe. Ik merkte zelf als ik om 23:00 uur de laatste voeding gaf dat ik daarna toch nog van alles moest doen dat gaat dan weer van je slaaptijd af. Ineens sliep hij door tot 8 uur,hopelijk komt dat bij jullie ook snel! (bij ons was dat vanaf 8 weken)
Groetjes Mikkie.

Nou, als ze pas gaan doorslapen als ze het overdag ook 4 uur uitzingen heb ik wel een probleem. Esther is nu 10 weken en ze redde het wel overdag om de 4 uur. Alleen...kleine kindjes worden groot en willen meer eten, maar de flessen mogen niet groter. Tegenwoordig komt ze dus na 3 uur al en is het een uur brullen om de fles. 's Nachts redt ze de 4 uur wel, soms zelfs iets langer. Maar ik geloof er voorlopig helemaal niets van dat Esther doorslaapt als ik over 5 weken weer aan het werk moet... Mijn hoop is gevestigd op als ze een maand of 4 is en ook vast voedsel mag.

Groetjes,

Eveline

Vera is 9 weken en kwam vannacht pas om 5 uur  . (Laatste voeding kwart voor 10). Helaas was mijn lichaam nog ingesteld op 4 uur, dus heb ik een uur wakker gelegen... Nou ja, het gaat de goeie kant op zullen we maar zeggen.

Terug
Bovenaan