Wanneer doorslapen?

Hi,

Echt tips heb ik niet.
Seth is sinds 2 weken helemaal op de 5 voedingen per dag, dus om de 4 uur. Maar 's nachts kwam hij daardoor ook nog om ca. 4.45 voor een voeding, terwijl hij regelmatig doorsliep als hij 6 voedingen kreeg overdag. Maargoed, ik heb hem dus om 4.45 steeds 1 borst gegeven, waardoor hij keurig rond 7.00 weer kwam voor 'de eerste' voeding.
En nu opeens heeft hij de afgelopen twee nachten doorgeslapen na zijn laatste voeding om 23.00 tot 7.30. Ik wist niet wat me overkwam.

Ik denk dat je kindje het dus zelf regelt. Ik dacht ook dat ik het moest gaan afbouwen en hem die ene borst 's nachts steeds later moest geven, zodat we uiteindelijk op 7.00 uit zouden gaan komen, maar hij heeft het nu dus allemaal zelf geregeld (tenminste voor de afgelopen 2 nachten ... wie weet wil hij vannacht wel weer een extra borst)

Succes

GRoetjes Femke

Ik mag zeker niet klagen, Christian slaapt regelmatig door van 23:00 tot 6:00 uur, eigenlijk al vanaf  2 weken. Zo'n 1-2 keer per week is hij eerder wakker, op zijn vroegst 4:00 uur (toch 5 uur achter elkaar geslapen...). Af en toe wil hij dan echt niet meer slapen en komen wij niet meer aan slapen toe, vermoeiend, maar hij doet het nooit 2 nachten achter elkaar, dus ach, dat accepteren we dan maar. Ik heb geprobeerd er een ritme in te ontdekken, maar helaas... Ik kan het dus niet voorspellen. En al helemaal niet sturen... We doen het dus maar op zijn manier.

Overdag varieert nog meer. Soms slaapt hij veel, wel 3-4 uur achter elkaar en kan er makkelijk 5-6 uur tussen 2 voedingen zitten! Dan ontdek ik plotseling half in paniek dat het al 17:00 uur is en hij eigenlijk nog 3 voedingen zou moeten krijgen... Maar Christian regelt het allemaal zelf. Als hij zolang geslapen heeft (en dus lang zonder voeding) dan komt hij om de 2 uur en aan het eind van de dag krijgt hij altijd zijn laatste voeding rond 22:30-23:00 uur. Heeft hij toch netjes 6 voedingen per 24 uur en kunnen wij redelijk op tijd naar bed...

Ik probeer wel eens te rekken, hem af te leiden en soms lukt dat. Dat merk ik binnen enkele minuten, zo niet dan krijgt hij gewoon te eten al is het 2 uur geleden dat zijn laatste voeding is geweest... Hij krijgt toch niet te veel.

Ik heb dus geen tips... Wij gaan helemaal mee in zijn ritme en zijn behoeften, dat werkt voor ons echt het makkelijkste...

Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5,5 weken)

hoi

Mijn dochter milou is tien weken en slaap van 22.00 tot 07.30
Ze krijgt 5 voedingen op een dag. ze slaapt al zo'n 3 weken door.
Maar ik heb geen tips voor je sorry

Groetjes moeder van milou

ik ben van mening dat je doorslapen niet af kunt dwingen.honger is honger.boas komt elke 3 uur.als ik dit ga rekken loop ik de hele nacht op.hij krijgt gewoon lekker elke 3 uur zijn fles en savonds na de 5 fles slaapt hij 2 blokjes van 5 a 6 uur.en ik ook.
groetjes kari

Misschien heb ik dan toch DE tip voor je: Ik heb Vera vannacht in het ledikantje op haar eigen kamer gelegd ipv in de wieg naast me en ze heeft de hele nacht doorgeslapen! WOW echt super. Ik ben om 7 uur gaan kijken en toen lag ze met de ogen open om zich heen te kijken. Vera is 9 weken en 2 dagen en de laatste voeding was om half 11 gisteravond.

Hey mama van Mariëlle,

Wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd! Helaas, voor ons werkt ie niet, Esther slaapt al vanaf week 2 op haar eigen kamer en slaapt nog steeds niet door. Maar ik denk dat het zeker wel kan werken: je kindje wordt niet wakker van jullie geluiden en zelf pak je haar minder snel op bij de eerste kik om eten.
Geniet ervan, hopelijk blijft het zo!

Groetjes,

Eveline

Dank je Eveline ;)
En natuurlijk heb je gelijk: ieder kind is anders en er wordt geen handleiding bijgeleverd. Marielle sliep al met 3 weken door... Maar al is er maar 1 moeder op dit hele forum die hiermee geholpen is, dan is dat fijn. Ik hoop dat Vera deze trent doorzet!
groetjes, Angeline

Terug
Bovenaan