wanneer een buikje?

hoi meiden,

ik vroeg mij af wanneer jullie een buikje kregen.
ik ben nu bijna negen weken zwanger en ik heb eigenlijk weinig last van misselijkheid.
aleen sóchtens veel opboeren en wanneer ik ga avond eten heb ik heel tot bijna helemaal geen trek.
wel veel zin aan fruit en drinken.
moeilijk naar de wc gaan. hadden jullie dat ook.
normaal geen last van maar nu is het heel erg.
en wie had soms ook wel en soms geen last vangevoelige borsten?

veel vragen maar omdat we nog geen echo hebben gehad is het allemaal zo onwerkelijk.

kus taz


 
Hoi Taz,

Poe, wanneer je een buikje krijg is echt heel verschillend.
Bij mijn eerste had ik met 5 maanden een beschaaft buikje. En bij deze zwangerschap kreeg ik met 8, 9 weken mn broek al niet meer dicht!! met 12 weken ben ik al positie kleding gaan dragen.
Ik ben nu 24 weken zwanger en ben bijna net zo dik als toen ik de vorige keer op het laatst liep. Ik denk nog een maand en dan ben ik net zo dik als toen.
Ik ben nu 6 kilo aangekomen.
De verloskudige zegt dat het komt omdat het mijn 2de is. Ik ben erg benieuwd hoe ik er straks op het eind uit zie...

Fijne zwangerschap, Ris
 
Hoi,

Ik ben nu 7 weken zwanger van de 2e en heb er met name 's avonds last van dat mijn broeken strak zitten.

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik heel veel aangekomen. Dat wil ik nu niet meer. Ik ben echter de hele dag misselijk en het helpt alleen als ik wat eet. Probeer dan wel fruit te eten.

Drinken doe ik heel slecht omdat ik daar alleen maar misselijker van wordt. Heeft iemand tips?

groetjes
 
quote: taz schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-09-2005 13:01:36'));

hoi meiden,

ik vroeg mij af wanneer jullie een buikje kregen.
ik ben nu bijna negen weken zwanger en ik heb eigenlijk weinig last van misselijkheid.
aleen sóchtens veel opboeren en wanneer ik ga avond eten heb ik heel tot bijna helemaal geen trek.
wel veel zin aan fruit en drinken.
moeilijk naar de wc gaan. hadden jullie dat ook.
normaal geen last van maar nu is het heel erg.
en wie had soms ook wel en soms geen last vangevoelige borsten?

veel vragen maar omdat we nog geen echo hebben gehad is het allemaal zo onwerkelijk.

kus taz



Hoi Taz,

Allereerst van harte gefeliciteerd!
Het kan inderdaad dat je moeilijk naar de WC kan. Ik had daar in het begin ook last van.   Ook had ik last van gevoelige borsten. Soms bijna niet en soms heel erg.
Mijn buikje begon al heel snel te groeien. Met 9 weken kon ik m'n spijkerbroek niet meer dicht. Nu ben ik 23 weken en heb ik helemaal een enorme buik. Ik ben voor de eerste keer zwanger. Dus ook dan kan je buik al snel groeien.
In het begin werd vaak aan mij gevraagd of ik niet per ongeluk toch langer zwanger was of dat het er meer waren. De echo met 12 weken liet duidelijk 1 kindje zien.
Zo'n echo is trouwens wel geweldig!!!!!!!!!
Met 16 weken voelde ik al   licht de bewegingen in m'n buik. Nu is het echt trappen en boksen geblazen. Nee, het is geen rustige.
Fijn dat je niet zo misselijk bent. Ik heb er de eerste 3 maanden wel wat last van gehad, maar ook niet heel erg. Dat was dan vooral 's morgens.
Geniet lekker van je zwangerschap en ik hoop dat ze snel de echo maken.

Groetjes van Gretl.
 
Hallo,

Ik heb bij 12 weken mijn eerste positie broek gekocht, omdat ik mijn eigen broeken niet meer fijn vond zitten, ze trokken in het kruis en ik merkte aan m'n buik dat dat niet fijn was.
Ik heb bij 19 weken de eerste keer de vraag gehad of ik zwanger was, dus toen werd het voor de buiten wereld ook zichtbaar. Tussen week 20-25 ging het bij mij heel hard. Ik groeide flink en daarna ging het gestaag verder.
Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, maar ik heb inderdaad gehoord dat als je zwanger bent van de tweede dat het dan 'sneller' kan gaan, omdat de buikwand slapper is als bij de eerste. In ieder geval verschilt het erg per persoon, maar wees gerust het komt echt! En sommigen zullen zeggen dat er zelfs een tijd komt dat je het goed zat bent. Dat heb ik gelukkig niet, ik ben 35w1d zwanger en ik heb geen last van mijn buik, zit me niet in de weg kan nog gewoon zelf mijn sokken en schoenen aan trekken!

heel veel succes met 'geduldig wachten' op je buik!
groetjes kirsten
35w1d
 
Ik ben nu ruim 18 weken zwanger van mijn 1ste kindje, en het  mijn buik begint iets te bollen.

Mensen die niet weten dat ik zwanger ben, zouden kunnen denken dat ik behoorlijk teveel gegeten heb.  
Mensen die wel weten dat ik zwanger ben, en dus ook regelmatig mijn 'buikje' bewonderen zien het duidelijk. Vooral 's avonds.

Tot vorig week mijn eigen kleren nog aangehad, zij het soms met een knoopje los.
Vooral met rokjes heb ik me tot zover kunnen prima redden.
Deze week voor het eerst mijn zwangerschapsbroek  aan, met kleine elastiekband.
Ik moet zeggen dat door die broek mijn buik nog iets boller lijkt.

Ik denk dat het vanaf 20 weken wel behoorlijk hard gaat.
De grootte van je buik zegt niets, de verloskundige zegt dat mijn baarmoeder mooi groeit, maar als ik zo naar benee kijk, zou ik niet zeggen dat daar kindje in zit van al z'on 18 cm !





 
Hallo,

Met 20 weken had ik pas mijn eerste zwangerschapsbroek aan!
En na de 22e week is mijn buik goed gaan groeien...dit is overigens ook afhankelijk van je lengte hoor. Vrouwen die relatief lang zijn kunnen namelijk veel later een zwangerschapsbuik krijgen in verhouding met kleine vrouwen (dan heeft zo'n kindje al heel snel geen keuze meer en kan het maar één kant op en dat is naar buiten toe groeien!).
Ik heb zelf de lengte ook niet echt mee en de verloskundige vond mijn buik wel heel erg groot terwijl de gyneacoloog erom moest lachen en mij verzekerde dat ie nog veel groter zou gaan worden maar dat ik vooral de lengte niet mee had waardoor de buik dan ook veel groter lijkt!
Dus....de buikgroei verschilt nogal per persoon .

Groetjes Marlene
 
Ik ben 1.80 meter (bijna 19wkn), en zou me  toch bijna zorgen gaan maken. Je ziet wel iets van een bolling, maar niet overtuigend. Opzich heeft de kleine alle ruimte, dus hoeft het niet zonnodig naar buiten te groeien, theoretisch geloof ik dat ook wel, maar toch...

A.s. donderdag moet ik weer naar de verloskundige, dat zal me toch wel weer gerust stellen.

 







 
Terug
Bovenaan