Wanneer een geplande keizersnee???

Hallo,

Ik ben nu 28+1 weken zwanger. Over 2 weken zullen we bij de gyneacoloog gaan plannen wanneer ik de keizersnee zal ondergaan. Nu hebben ze ingevoerd dat je dat pas mag bij 39 weken. Ik zelf vind dit eigenlijk net een week te laat, dit door dat ik met mijn vorige zwangerschap mijn dochtertje heb verloren na een zwangerschap van ruim 41 weken. (Ze heeft daarna nog 5 dagen geleefd aan de aparatuur.)

Ik kan wel snappen dat ze dat doen omdat alles tegenwoordig beter is voor je kind,als ze wat langer in je blijven  en dat dan de longen net wat beter zijn gerijpt, maar waar gaat het naar toe met je gevoelens?

Hebben jullie hier ervaring mee?(Met de geplande keizersnee bedoel ik dan.) En wanneer worden jullie geopereerd en met wat voor een reden?

Claudia, mama van Dion, Senne* en ?
 
Hallo Claudia,

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
Ik ben in mijn vorige zwangerschap ook een dochtertje verloren met 38 wkn zwangerschap. Ik krijg nu ook een geplande keizersnee met ongeveer 39 wkn.
Ik vind dat gevoelsmatig ook heel laat. Ik ben nu ruim 34 wkn zwanger en heb zelf zoiets laten ze het met 37 wkn maar halen, want vanaf 37 wkn mag je ook thuis bevallen, dus is het kind geemaal compleet.
Ik heb nu een afspraak staan voor 4 sept., maar mijn gevoel gaat uit naar 28 aug.
Ik merk dat ik erzelf veel mee bezig ben. Ik heb vandaag weer een afspraak bij de gyn. en ik kaart het gewoon aan. De enige bijkomstigheid is dat mijn eigen gyn. met vakantie is..........

Gr,
Sonja moeder van Sanne en Emma*
 
ik krijg volgende week een geplande keizersnede. ik ben dan ook 39 weken zwanger.
Bij ons gaan ze het zo doen i.v.m. een stuitligging van de baby..die niet meer gedraaid wilde worden.

Ik vind het zelf een prima week, maar ik kan me voorstellen dat jullie je er meer druk om maken.   Ik ben al blij dat ik niet 15 dagen over tijd loop , zoals bij de vorige.

groetjes manon
 
Wat een indrukwekkende verhalen zeg. Kan goed begrijpen dat je week 39 dan laat vind. En als je dit nu uitlegd aan de gyn? Dat je het geestelijk te zwaar vind nog zo lang te wachten?
Ik krijg volgende week te horen of het een snede wordt. Ben dan 40w en 3 dgn. Kindje ligt nog wisselent. Soms naar benenden maar soms overdwars. Schiet steeds terug. Aangezien mijn vorige bevallig erg problematisch verliep, mag ik nu alleen bevallen als het kindje van te voren een stukje indaald.  Maar ja, als  het idd niet goed ligt en ze gaan plannen, ben ik al ver over mijn datum heen. Dus kan  ik best weeen krijgen voor de snede. En wat ze dan gaan doen? Afwachten of de weeen nog wat doen of  de snede eerder? Geen idee. Dat vraag ik de volgende x. Heel veel sterkte allemaal!  
 
Hallo...
ik weet niet of ik uberhaupt een keizersnede kan aanvragen....

bij mijn vorige bevalling drie jaar geleden
was ik bijna mijn dochtertje verloren...
ik had iets van 28 uur weeen gehad en mijn ontsluiting bleef zitten op 9 cm

na heel veel gezeur en geschreeuw ( van de pijn) heb ik uit eindelijk een spoedkeizersnede gehad... en nu blijft dat ze verkeerd lag met het nekje... dat als ze toch via de normale manier was gekomen ze maar 1 procent kans op overleven had gehad... ik ben nu heel erg bang voor een gewone bevalling en wil het liefste een geplande... maar of ze dat doen dat weet ik echt niet....
de 19e voor het eerst naar het ziekenhuis en hoop dat ik daar dan antwoord op krijg.....
ik vind het allemaal heel erg eng.. maarja het zal wel goed komen........


groetjes Ilona
 
1,5jr geleden ben ik via geplande ks bevallen, met 39+4wkn. Dit is erg laat, de gyn wilde het liefst vanaf 38 en dan tussen 38 en 39 wkn in. Maar we zaten met de feestdagen (kerst, oud en nieuw en t weekend ertussen). Dus werd het laat.
Ik zou als ik jou was je angst en onzekerheid duidelijk bespreekbaar maken met de gyn. Desnoods "dik" je ze wat aan om het echt goed over te brengen! Want die stress rondom jouw angst is niet bevordelijk voor ontspanning en herstel na de bevalling he.
Hopelijk lukt het!!
Sterkte en voorspoedige bevalling gewenst!!
Groetjes mira
 
Hoi

ik ben verpleegkundige op de gyn afdeling en bij ons is het normaal om tussen de 38-39 weken te plannen. Liever niet later want dan is het kind (te) groot en wordt de operatie moeilijker. Eerder dan 38 weken doen ze niet omdat de kinderartsen dit niet willen.

Ester
 
Ik ben op 2 mei 2008 bevallen van een tweeling via een geplande keizersnede.
Ik heb ernstige bekken instabiliteit (nog steeds) en kon niet meer op natuurlijke wijze bevallen, ook lagen beide kindjes in stuit.
De gynaecoloog heeft met precies 37 weken de keizersnede geplant, hij wilde eigenlijk eerder, maar de kinderarts ging hier niet mee accoord.
Ik ben nu eigenlijk wel blij dat ze niet eerder hebben ingegrepen.
Ze vertoonden alle twee nog prematuur gedrag, Thomas (51 cm en 3600 gram) heeft zelfs nog 5 dagen op de neonatologie gelegen, Sophie (48 cm en 2770 gram) mocht wel bij mij op de kamer blijven.
Toch zijn we met z'n 3-en naar huis gegaan en het gaat nog steeds super met ze!
De keizersnede is mij op zich erg meegevallen, had nog nooit een ruggeprik gehad, vond het heerlijk dat ik alles kon meemaken.

Ik zou gewoon met de gynaecoloog over je zorgen praten en vragen of het niet eerder kan.
Het is voor je zwangerschap ook niet goed dat je je zoveel zorgen maakt.

Sterkte nog die laatste weken, en voor straks geniet ze!

Groetjes Patricia
 
Terug
Bovenaan