Wanneer een speen.

Ik vroeg me af wanneer en hoe vaak jullie kindje de speen krijgt?
Mijn kleine man krijgt alleen zijn speen met slapen en als hij huild.
Hij heeft ook iets nieuws ontdekt, en dat is als hij in bed ligt en moet slapen dan gooit hij zijn speen weg en gaat huilen. want dan komt mama hem weer oppakken.  Nou daar trap ik nu ook niet meer in.

Groetjes Rianne mama van Thijs

Rowan heeft ook een speen. Dit omdat hij sinds zijn geboorte een grote zuigbehoefte heeft. Hij is nu bijna 5 maanden en de speen wordt alleen nog gebruikt als hij gaat slapen of  heel moe is in de wandelwagen of autozitje. Als hij in de box ligt of in zijn wipstoeltje zit heeft hij de speen niet. Zo weet hij ook dat de speen alleen voor het slapen is. Ik vind persoonlijk dat een speen makkelijker af te leren is dan duimzuigen. Daar heb je als ouder vaak geen controle over.
Vaak wordt bij kinderen de speen te pas en te onpas in de mond gedaan door ouders omdat het kleintje dan stil is. Ik ben er geen voorstander van om over een paar jaar nog een kind met een speen te hebben. Dus bouw ik dit geleidelijk af.

Groetjes,

Annemiek

Senne krijgt haar speentje als ze gaat slapen. Als we weg gaan nemen we een speentje mee om haar in de maxi-cosi of de reiswieg te laten slapen, maar verder niet. Vind ik prima zo, ik wil liever geen kleuter die nog met een speentje loopt.

jens heeft een speen vanaf dag 2
maar hij wil hem steeds minder vaak(gelukkig)
hij had ook erg veel zuigbehoefte, zal wel minder zijn nu ofzo
we geven hem alleen als hij niet in slaap kan komen

Hoi,
onze Stijn heeft geen speen, kijkt je dan echt aan van: waarom moet dat ding in mijn mond???
Zijn zus heeft vanaf dag 4 een speen en heeft hem altijd alleen maar gehad voor het slapen en dat wordt langzaamaan  steeds minder.  Mama heeft er veel moeite mee om hem weg te doen! Ze is nog zo klein!!

groetjes,
KIki  

senna heeft bijn a nooit een speen.
alleen als hij heel erg moe is en we zijn niet thuis. dan kan hij namelijk moeilijk in slaap komen en met een speen lukt het hem dan wel.
thuis krijgt hij met slapen ook nooit een speen.
ik hou er ook niet van om kinderen te pas en te onpas een speen in de mond te stoppen zodat ze lekker rustig zijn eerlijk gezegd, maar ja, dat is ieder voor zich.

liefgs marijke

Quinn pakte in het begin al nauwelijks zijn speen. Wel al snel zijn duim. Nu geef ik hem nooit geen speen meer. En hij duimt ook niet meer veel.
Ik vind het echt vreselijk als ik een kind van 4/5 jaar oud nog met een speen zie.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan