Wanneer een speen.

Ik sluit me aan bij de rest, Jadey krijgt hem als ze hangerig is, net haar fles heeft gekregen en als ze gaat slapen.

Ze krijgt hem niet te pas en te onpas.
gr tammy mv jadey

Slaapjes overdag (vrijwel nooit 's avonds, dan heeft hij hem niet nodig??) en als hij jengelt (=moe) in autozitje/wandelwagen (en dan niet zomaar in slaap kan vallen). Verder niet.
Als hij overdag huilt/jengelt dan probeer ik eigenlijk het probleem op te lossen. Meestal eten of verandering van speeltje/speelplaats.
Ik moet wel bekennen dat ik mezelf er op een gegeven moment op betrapte de speen erin te stoppen zodra er een huiltje kwam, voelde me weer even een slechte moeder. Daarna heeeel bewust alleen speentje bij moe zijn!

Groetjes, Karin

onze oudste had in het begin erg zuigbehoefte dus had veel de speen. later werd het vanzelf minder. nu is hij 1,5jr en heeft hij hem alleen snachts nog voor het inslapen. Merk wel dat een speen vrij makkelijk af te leren is. Renske duimt en is nu wel superhandig die duim, maarja het afleren....

groetjes Mieke

Esther krijgt haar speen voor het slapen (zonder gaat ze ook echt níet slapen) en verder alleen als ze huilerig is en we zijn op visite en kunnen niet zomaar weg. Ik las vandaag ergens dat je hem eigenlijk voor de eerste verjaardag moet ontwennen??? Terwijl anderen juist zeggen dat je dat niet te snel moet doen omdat ze dan gaan duimen. Dus wat denken jullie...alleen voor in bed...wanneer afleren???

Groetjes,

Eveline

Er staat in mijn cb-boekje een stuk over de speen en heb er net nog een artikel over gelezen. Beiden zeggen dat als je baby veel zuig behoefte heeft je het tot 6 maanden zo vaak mag aanbieden als je zelf nodig vindt. Na 6 maanden eigenlijk alleen nog bij het inslapen  ( het schijnt ook goed te zijn i.v.m. preventie van wiegendood) en dus niet meer als het kind  gewoon wakker is.  Geadviseerd wordt het speen gebruik bij het slapen te stoppen tussen de 4 en 6 jaar. Niet eerder omdat de kans op duim- of vingerzuigen dan nog bestaat.

Ach, het zijn natuurlijk maar adviezen. Ik kijk regelmatig naar de familie Pfaff op de tv. En erger me dan erg dat de kindjes daar de hele dag met de speen in lopen ( volgens mij is d eoudste 6/7 jaar). Ergerde me daar trouwens ook dat ik ze tijdens de zwangerschap vaak een glaasje wijn zag drinken. Niet veel, maar toch wel regelmatig. Verder vind ik het erg grappig om die familie te zien, anders zou ik er natuurlijk niet naar kijken................maar ik raak een beetje off-topic.

Mijn zoontje duimt af en toe en om eerlijk te zijn...........dan smelt ik echt helemaal. Maar verder gebruikt hij zijn speen vaak. Hij is nu bijna 5 maanden en we gaan straks van de een op de andere dag alleen de speen bij het inslapen geven...........ohhh.....

Annerieke

nou inderdaad, ik vroeg me ook al af hoe lang die pfaaf kindjes zouden blijven spenen.... straks zijn ze 16 en dan hangt er nog steeds zo'n ding in die mondjes.....

Renzo krijgt als hij in bed ligt altijd een speen omdat hij gewoon zonder heel erg moeilijk de slaap kan vatten....als hij slaapt valt hij wel uit zn mondje dus leg ik hem ook op de commode......en overdag doe ik ook wel eens als hij jammert of wil gaan huilen snel die speen in zn mondje nou huilt hij bijna nooit maar door die speen tegeven voel ik me toch eg geen slechte moeder hoor integendeel.....maar het afleren begin ik nu al wel een beetje mee dat hij er overdag geen behoefte aan heeft ......

liefs Corina

Terug
Bovenaan