wanneer een test doen?

A

Anoniem

Guest
hallo dames,

ik zit met het volgende ik ben al een paar weken heel misselijk heb van de week verschrikkelijke zere borsten gehad en heb een gevoel net of er een bal of iets in mijn buik zit mijn buik voelt strak en ik ben op dieet maar val maar niet af kom alleen maar aan! nu ben ik aan de pil maar heb vorige maand met de pil op het laatst aan het rommelen geweest! dus ik vermoed dat ik misschien zwanger ben!
ik heb een test gedaan die was negatief maar naar een hele poos werd hij positief ik bij de dokter een nieuwe gedaan volgende dag maar weer negatief die zei dat ik mijn menstruatie in de gaten moet houden en dan maar eens moet testen maar weten jullie op welke dag ik dat het beste kan doen??
ik ben nu klaar met mijn stripje!!

moet ik dan nog een paar dagen wachten heb vandaag de laatste pil gehad net getest negatief maar ben zo slechtepas ben net bij de kruidvat bij de kassa bijna flauw gevallen zo duizelijg werd ik dit had ik van mijn zoontje ook! alle symptonen die ik heb duiden op een zwangerschap maar krijg steeds negatieve testen!

wie kan mij vraag beandwoorden wanner ik moet testen voor of na de menstruatie of tydens!
en wie kent dit verhaal of bijna het zelfde graag reacties ben erg onzeker!

groeten mama van devran 3,5 jaar

ik heb niet precies hetzelfde meegemaakt...
maaaaar.
er zijn 2 opties... of je wacht een paar dagen tot het moment van je menstuatie.
of je maakt een afspraak bij de huisarts...
Niet zo prettig want misschien (dikke kans)   krijg je een
inwendig onderzoek. (dat gebeurde er bij mij)
Dat kunnen ze controleren of je baarmoeder vergroot is enz...
 Ik zou zelf optie 2 doen.
Omdat je al een kleine hebt en je last hebt van bijna flauwvallen!

Heel veel succes
groetjes Hanna

hallo hannah,

bedankt voor het andwoorden!
ja ik heb gisteren een test gehad bij de huisarts en die zei dat ik even de ongesteldheid af moet wachten en vanmiddag wer ik in1 keer zo raar dat ik bijna flauw ging vallen!
ja of ik moet een griep virus hebben maar het lijkt echt op een zwangerschap mijn buik voelt raar anders dan anders! strakker en net of er wat in zit kan het niet beschrijven!

maar omdat ik aan de pil ben word ik wel ongesteld he dus welke dag zal ik dan moeten testen als ik het ben of na de ongesteldheid!   want die hormonen wat in de pil zitten die wekken wel de ongesteldheid op zegt de assistente van de doktter!

groeten mama van devran!

Hoi, ik lees net je bericht en ik twijfelde om te reageren maar doe het toch maar wel. Vooral omdat je schrijft dat je test negatief en daarna positief uitviel en dat je echt het gevoel hebt dat er iets in je buik aan de hand is. Ik heb natuurlijk niet hetzelfde gehad maar heb wel een wisselende uitslag bij een zwangerschapstest gehad 3 jaar geleden. Uiteindelijk was na paar keer testen de test toch weer positief maar had nog steeds buik klachten die vaag waren, niet heel ernstig etc. Uiteindelijk bleek ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben. Ik wil je niet aan het schrikken maken maar wil wel graag tegen je zeggen NEEM HET SERIEUS ook al zegt de dokter dat je moet afwachten. Als je klachten en bezorgdheid blijven probeer dan een echo te krijgen. Er is mogelijk niks aan de hand maar op tijd actie ondernemen is wel heel belangrijk!!!!
Succes en ik hoop voor je dat het allemaal helemaal in orde is, groetjes Marieke

Er is nog een optie die jullie vergeten; een bloedtest.
Daarmee kun je hele lage waarden van het HCG hormoon meten die een urinetest nog niet meet.
Dan hoef je helemaal geen inwendige onderzoeken of afwachten.
Heel makkelijk.
Ik heb het ook gehad, en mijn eerste uitslag was waarde 13, ik was waarschijnlijk nog maar twee dagen zwanger (lees na conceptie) want normaal zit je al snel in de duizenden.
Zo wisten we snel dat ik zwanger was!

Succes ermee!

hallo dames,

bedankt voor jullie reacties maar heb nu nog 1 vraagje
ik moet vanhet weekend ongesteld worden maar kan het wel worden omdat ik aan de pil benmaar mijn symptonen blijven wanneer kan ik dan beter weer een test doen want vaak zie je toch na dat je ongesteld moet worden dat je zwanger bent er is mij verteld dat daarvoor dat de test vaak negatief uitslaat omdat je dna nog niet zo ver bent dus als ik het van het weekend word kan ik dna ook direct testen of wachten to ik ong ben geweest en misschien word ik het ook wel niet ong maar de dokter zegt kon zijn dat ik wle ong werd maar wel zwanger was!!
dus wil nu nog graag weten wannneer ik het beste kan testen weer?

alvats bedankt     groeten mama van devran!

Wat een spannende periode zeg!
Ik zou zelf denken, wacht het ff rustig af allemaal. Als je niet ongesteld wordt, zou ik pas na een dag of 3 overtijd gaan testen, want dan zal er zeker genoeg hcg in je urine zitten dat het meetbaar is. Waarschijnlijk ben je gewoon zwanger, maar is het allemaal nog zo pril dat het met die urinetest nog niet duidelijk is geworden. En mocht je wel ongesteld worden, dan zou ik even wachten totdat het over is en dan nog eens een testje doen. Misschien dat dan alsnog blijkt dat je zwanger bent.
Succes in deze spannende periode...

Zou je het leuk vinden om weer zwanger te zijn?

Laura

hallo laura,

bedankt voor je reactie en ik ga hem zeker opvolgen!
en ja het is zeker spannend en ik zou het wel leuk vinden maar ook een beetje eng omdat ik van devran in het ziekenhuis heb gelegen in begin omdat ik niets geen eten meer binnen hield viel bijna 10 kilo af in 1 week dus moest aan de sondevoeding toen heb ik me een kleinpoosje goed gevoeld en toen kreeg ik zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk dus ben wel bang dat dat me dan weer staat te wachten ik ben wel erg beroerd maar niet zo erg dta ik spugen moet als ik even ga liggen zakt het wel weer af dus misschien als ik wel zwanger ben dan heb ik dat al wel overwonnen het beste is dan kalm aan doen maar die zwangerschapsvergiftiging ben ik nog het meeste bang voor als dat terug komt vind het dood eng omdat het ook zo fataal af kan lopen! maar goed we moeten niet altyd van het ergste uit gaan he! maar al sje dan in de famillie er een paar bij hebt zitten die het wel doet dan ben ik heel gauw van straks gebeurt het mij ook!
maar als alles goed gaat zal ik het gigantisch vinden het was wel mijn hartewens er nog 1 bij maar durfde de stap niet et nemen nou en j evergeet 1 keer de pil in de laatste week en je bent waarschijnlijk zwanger ben ik ook wel erg vruchtbaar ja mijn 1ste kindje devran was ook niet gepland was nog maar 18 van hem ben nu inmiddels 22 en waarschijnlijk weer een ongelukje maar goed als alles goied is is het een geluk bij een ongeluk ben ook stapel met mijn zoontje dus dat komt wel goed!!
nu nog even afwachten en dan ben ik uit die onzekerheid!

bedankt nogmaals!

groeten mama van devran

Terug
Bovenaan