Wanneer een tweede?

A

Anoniem

Guest
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar een betere kon ik niet vinden.
Wanneer vinden jullie dat je aan een tweede moet beginnen? Onze dochter is nu 9 maanden en wij willen nu toch al wel een tweede. Het zal niet makkelijk worden, want dan is ze 1,5/2 als de 2e er komt (mocht het natuurlijk zo snel gaan), maar aan de andere kant is het verschil dan lekker klein, en hebben we eventueel nog tijd voor een 3e.
Wat vinden jullie?

Haha, hier zijn al meerdere topics over geopend, mede door mij.
Grappig dat ik niet de enige bent die daar onzeker over was.
Wij hebben een dochtertje van 6 maanden oud. En wij gingen er sinds vorige maand ook weer voor. Maar nu was onze kleine meid afgelopen week best ziek geweest, tja en dan heb je toch wel weer je twijfels. Want we hebben wel even onze handen vol aan haar gehad. Maar aan de andere kant denk ik, alle verschil in leeftijd er tussen heeft zijn voor en nadelen. En dan nog kan je voor jou een perfect leeftijdsverschil in gedachten hebben, maar je kan het toch niet plannen. Ik heb zoiets van: het komt wanneer het komt.
Het zal het 1e jaar even druk zijn. Maar daarna kunnen ze wel lekker samen spelen.
Mijn man en zijn broer schelen 14 maanden, en hebben altijd veel aan elkaar gehad, nu nog trouwens, echte maatjes. Dat zou ik ook leuk vinden voor mijn kindjes.
Maar ja het moet ook wel klikken. Hetzelfde geld, botsen de karakters wel.
En ik denk dat je even je draai en ritme moet vinden, en dan reilt en zeilt het vanzelf wel.
Ik vind dat je best wel erg aan huis gebonden bent met zo'n kleintje. Ik ben wel erg van de rust en regelmaat. Dus dan maar gelijk eentje er achter aan. Dan heb je over een paar jaar weer wat meer vrijheid.
Nu ben ik fulltime moeder, maar weet niet of ik dit altijd wil blijven.
Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is.  En een ieder  zo zijn eigen redenen heeft.
Je moet doen wat  voor jullie goed voelt.

he ik heb een zoontje van 15 maanden en wou ook zo snel mogelijk weer zwanger worden lekker weinig leeftijdsverschil ertussen maar ja heb een keizersnede gehad en moest dus minimaal 9 maanden wachten maar het advies was toch eigenlijk wel liever een jaar wachten... ben op de verjaardag van mijn zoontje meteen gestopt met de pil en ja hoor 2 maanden later zwanger helaas een vroege miskraam gehad en nu is het dus weer afwachten volgende week nod.
een vriendin van mij heeft een zoontje 2 weken jonger dan de mijne en is in juni uitgeteld van de 2de. ik vind dat iedereeen het voor zichzelf moet uitmaken of en waneer e een tweede komt.
succes groetjes nicole

Nicole, ik heb ook een keizersnee gehad, en ik wist niet dat je 9 maanden moest wachten? Ik ben naar de huisarts geweest om mijn spiraal te laten verwijderen en die heeft er ook niets over gezegd. Is dit een standaard wachttijd, of was het iets anders waarom jij moest wachten?

Hoi hoi

Ik heb ook een ks gehad en tegen mij is 6 maanden gezegd. Ik houd me daar dus gewoon aan en manlief en ik "klussen' er lekker op los nu...
Ronde 1 is helaas mislukt, maar we hebben nog genoeg tijd... Stef is nu bijna 7 maanden, dus we zijn nu zoweizo nog erg vroeg....

Liefs Annet

Hoi
Onze oudste was 6-7 maanden toen het weer begon te kriebelen. Zij was een super rustige baby, dus ik dacht ook dat een 2e erbij best zou gaan.
Uiteindelijk was ze 20 maanden toen haar zusje werd geboren, en vond het eerste jaar best pittig. Ik werk 20 uur per week en mijn man is vaak weg, dus veel kwam er op mij neer. De jongste is vaak ziek geweest (bronchitis, oorontsteking) en uiteindelijk met 1, 5 jaar geopeerd aan haar amandelen. Vanaf toen ging het allemaal stukken beter. Nu zijn ze 4 en 2,5 en ik vind het echt super. Ze kunnen lekker samen spelen, en zijn dol op elkaar.
groetjes Melanie

Hoi wilde even reageren op dit topic,
ik heb zelf een meisje van zes en we zijn nu voor de tweede bezig.
in eerste instantie had ik nooit voor dit leeftijdsverschil gekozen maar mijn ventje wilde er eerst altijd maar een.
maar nu heb ik straks wel lekker veel tijd voor de tweede want mijn ander meisje is al heel zelfstandig natuurlijk,
ze vraagt elke dag om een broertje of zusje.
dus zal ze straks wel veel moederen en dat heeft ook wel wat.
als ik zelf had moeten kiezen voor leeftijdsverschil dan had dat vier jaar geweest want ik hoor van mijn vriendinnen dat twee jaar verschil heel zwaar is.
gr liselotte

Hallo,

Onze dochter is nu 10 mnd en wij willen ook graag een
tweede kindje maar helaas kan onze wens nu nog niet
in vervulling gaan maar als het allemaal mee zit gaan we
met september stoppen met de pil en dan eerst even ontpillen
en dan maar proberen.We zien dan wel waar het schip strand.
Heel veel liefs,,
Belinda

Terug
Bovenaan