Wanneer een tweede?

Wanneer een tweede is helemaal aan jullie om te beslissen (mits de natuur werkt natuurlijk).

Hoe het bij jou zal zijn na een keizersnede kun je het beste bespreken met je gynaecoloog. Hij weet hoe de boel gehecht is en kan beoordelen of je 6, 9 of 12 maanden moet wachten.

Mijn eerste is geboren via een keizersnede en mijn tweede werd een kleine 16 maanden later geboren. Dus binnen 7 maanden was ik weer zwanger. Ik vind en vond het geweldig dat kleine leeftijdsverschil en wat betreft druk, het is altijd drukker een tweede erbij of er nu 12, 16 of 20 maanden of meer tussen zit.

Ondertussen zijn mijn meiden 7 en 8 en heb ik een zoon van bijna een jaar (nog ruim 2 weken). Niet een bewuste keuze geweest maar door omstandigheden een groot leeftijdsverschil, en dat heeft ook z'n charme. Maar ook wederomd ruk, want de meiden moeten gaans porten, maar dat knulletje heeft zijn slapie nodig. Kortom ook een geregel, maar meer dan de moeite waard.
En ik ben nu zwnager van de vierde (nog ruim 3 weken te gaan). Dus wederom extra drukte erbij.

Maar je groeit erin.

Kortom de keuze is aan jou.

miep

Hallo dames,

Ook ik wil een tweede, ik zei ook altijd niet te veel leeftijdsveschil maar goed, een mens heeft het niet allemaal voor het zeggen.
Ik had een operatie voor de boeg vandaar dat ik het steeds uitselde. Maar goed, nu ben ik een maand verder na de operatie en begint mijn buik te kriebelen voor een tweede :):):)   Mijn dochter word in juli 3 jaar wij willen ergens mei een start gaan maken voor de tweede, bij de eerste was in binnen 3 maanden zwanger, kijken hoe het bij deze gaat.
Denk dat ik vanaf nu weer van de partij ben

hoi

wij hebben al een dochtertje van 16 maanden en we zijn nu ook in de 1e rond bezig voor nr twee,als ik dus gelijk zwanger ben is het leeftijds verschil twee jaar en dan zou ik twee weken na mijn dochtertjes verjaardag uitgerekend zijn,en mijn man is de 23 ste jarig.maar goed zijn we er in een keer vanaf toch.groetjes wendy

Ik denk dat het afwachten is. Veel is toch afhankelijk van jouw eigen privé situatie en de karakters van je kind(eren).

Toen mijn zoontje 16 maanden was had ik pas het idee van ja, een tweede misschien leuk zijn.
Ik ben toen uiteindelijk pas gestopt met de pil toen hij al 1,5 jaar was geweest.

Het heeft vervolgens meer dan een jaar geduurd voor ik zwanger was, die is helaas met 17 weken mis gegaan.

Mijn wens was altijd om ongeveer 2,5 jaar verschil te hebben, maar dat kan ik nu wel vergeten.

Ik heb dus al geen keuze meer in het leeftijdsverschil (voor zover ik daar ooit een keuze over heb gehad, ik heb nl voor mijn eerste ook al miskramen gehad)......

Wij hebben nu zoiets van: we zien het wel. Het maakt niet meer uit of ik deze maand zwanger raak of over een half jaar, als het ons maar gegund is om een tweede te krijgen.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan