Wanneer een volgend kindje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben 02-08-2008 4 weekjes te vroeg  via een spoed  ks bevallen van een zoontje Dean
Omdat ik een probleem zwangerschap heb gehad oa ziekenhuisopname (2 weken) ivm arbeid op 32 weekjes
Heb ik niet het idee gehad van een echte bevalling
Maar ook niet de last dus ben nu weer lekker aan het werk
Mijn man en ik willen graag nog een tweede kindje en ik moet zeggen het kriebelt al wel bij ons maar het lijkt me erg vroeg om aan een tweede te beginnen
Mijn vorige zwangerschap heeft 1 jaar op zich laten wachten
Wanneer vinden jullie het geschikte moment om aan een tweede te beginnen

Liefs Wilma

hallo wilma,

Ik ben op 03-08-2008 4weken te vroeg bevallen van onze zoon Quinn..
ik en mn man hadden besloten toen mijn zoontje Dani 11maanden was voor een 2e kindje.. het is natuurlijk leuk! maar ik zal toch maar wachten met ontzwanger dat lijkt mij het beste..

en natuurlijk blijft het bij iedereen kriebelen het zwanger zijn.. dat is vrouw eigen denk ik!!

maar geniet lekker van dean.

gr,
Manuela

Hallo Wilma,

Fijn dat je er al weer aan 'toe' bent. beteknd iig da je je goed voelt!

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is.

Zelf zou ik het pas over een jaar of 3 willen denk ik..

succes!

groetjes

Hoi,

Ik ben van het 'een jaar zwanger, een jaar ontzwangeren'.
Ik weet nog van onze oudste dat ik na 9 maanden echt kon zeggen dat ik er weer helemaal zelf was.

Wij hebben 2 jaar tussen onze kleintjes zitten. Een leuk leeftijdsverschil. Maar ik denk dat voor elk leeftijdsverschil wel wat te zeggen is.

O ja en uit ervaring kan ik zeggen dat de 2e zwangerschap een stuk zwaarder was, de bevalling daarentegen een stuk makkelijker.

Groetjes junimama.

Hoi Wilma,

Het ligt er helemaal aan hoe je jezelf voelt denk ik. Als jij vindt dat het wel weer kan, en je kunt het aan, waarom niet..
Weet je, aan de ene kant zie ik er heel erg tegenop, weer een zwangerschap van 9 maanden. Aan de andere kant begint het bij mij ook  alweer te kriebelen..
Maar ja, wie weet..

Groetjes Marina

Hallo,

Ik ben op 22-8-08 bevallen van  een dochter  ook via een keizersnede.
Ik ben wel al aan het nadenken over wanneer een tweede maar dan pas als zij minimaal 1,5 jaar is.

Ze raden het trouwens af om na een keizersnede de eerste 6 maanden zwanger te worden ivm het litteken in je baarmoeder.

x

Hoi!

Mijn zoontje was 7 maanden toen ik weer zwanger was.
Inmiddels is de baby, ook een jongen geboren en nu 9 weekjes jong.
Ze schelen dus 15 maanden. Ik zelf vind dit super. De knulletjes groeien samen op en zijn ongeveer tegelijk aan de zelfde dingen toe. Vaak wordt zo'n kort leeftijd verschil meteen bestempeld als "druk".
Maar ik ervaar dit totaal niet zo. Mijn oudste heeft niet het besef om jaloers te zijn. En hij weet niet beter dat zijn broertje er altijd is geweest. Bovendien slaapt hij nog smiddags.
Mijn zus en vriendin hebben 2 jaar tussen de kindjes in zitten. Zij hebben het veel drukker. Deo udste is erg jaloers en pakt alles af. Claimt mama als de baby op schoot zit bij haar. Slapen is er smiddags niet meer bij... zij ervaren dit als "druk"
Ik zelf vind het ook erg fijn dat we over een  poos weer leuke dingen kunnen ondernemen. Bijv naar de dierentuin als ze bijv 3 en 4 jaar zijn.!   Wat ik vaak hoor, is dat de oudste net een leeftijd heeft om dingen te gaan ondernemen als er weer en baby bij komt, waar je dan weer rekening mee moet houden.
Mij bevalt het dus super! Maar het blijft natuurlijk heel persoonlijk!
Groetjes!

Het is inderdaad voor iedereen verschillend. Maar ik heb bewust gekozen voor "dichtopelkaar". En herken dus het verhaal van hierboven helemaal. Eerst twee kleintjes en dan straks samen leuke dingen doen, heb ik ook veel zin in! Mijn kinderen schelen 20 maanden, Erikjan is niet jaloers, toch oud genoeg om even zelf iets te doen, en hij is zo leif met zijn zusje. Druk? Ik denk dat wanneer Erikjan ouder zou zijn geweest dat het ook druk is, maar dan anders...

Janine

Terug
Bovenaan