Wanneer eerste echo?

Hee dames,
ik lees hier op het forum dat heel veel mensen al een echo hebben gehad, zo rond 8 weken... Ik heb a.s. dinsdag een intake(ben dan zo'n 9 weken), en dan 1 a 2 weken pas een echo. En ik ben zo nieuwsgierig of alles goed is! Verschilt het zo veel per verloskundige wanneer ze een eerste echo maken? Ik wil ook zo graag!!!Haha!

Afgelopen week tegen familie verteld en dit weekend worden de vrienden ingelicht. Er zijn al aardig wat traantjes weggepikt! Echt super leuke reacties!

gr. Rietje
 
Hey rietje,
Ik vind het ook erg verschillen.
Wij hebben de 18e een intake. Volgens de Vk ben ik dan 9 weken en volgens mijn eigen berekening 10. Dan twee weken later echo. Vind het ook erg spannend. Mijn ouders gaan de 24e op vakantie en we twijfelen of we het daarvoor zullen vertellen.
Niemand weet het bij ons. Ben benieuwd hoe de reacties zijn!

Xx
 
Hi Rietje,

Ik vroeg mij precies hetzelfde af (heb aankomende maandag intake bij VK en dan over 2 weken eerste echo).

Ik heb het hier op de site gevraagd (onderwerp meer echo's?), want dacht dat het misschien per verloskundige zou verschillen. Maar uit de reacties blijkt toch dat het wel vaak om medische redenen is dat sommigen eerder echo's krijgen. Dat kan ik mij wel goed voorstellen.

Wij hebben het onze ouders gelijk verteld en een paar hele goede vrienden. Verder wachten we even tot na 26 juli (als we hopelijk een goede mooie echo hebben).

groetjes
 
Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Het scheelt inderdaad per verloskunidge wanneer je je eerste echo krijgt. Normaal gesproken krijg je bij ons ook pas met 12 weken de eerste echo, vanwege een bloeding heb ik de echo al met 8 weken gehad en nu met 12 weken weer. Maar, van vriendinnen/collega's hoor ik ook dat er ook verloskundigen zijn waar je standaard al met 8 weken een echo krijgt. Verder is het bij mij ook zo dat de vk zelf geen echo's maakt, maar je doorstuurt naar een diagnostisch centrum.

Al met al duurt het best lang als je moet wachten tot 12 weken, ik weet het nog van mijn vorige zwangerschappen.
 
Heey meid,

Gefeliciteerd!! Bij mij kunnen ze het allebei doen. Dus ik heb de intake en echo samen. Maar ook pas met 10/11 weken. Vanwege de vakantie mag ik een weekje eerder dat scheelt alweer! Nog even geduld hebben dus...

Fijne zwangerschap!!
Liefs ciomama
 
Ik heb vandaag mijn intake gehad en wij krijgen over 3 weken onze eerste echo wij zijn nu denken wij 7 weken zwanger.
geduld geduld geduld en laat ik dat met dit soort dingen niet hebben hahahaha.

Succes met wachten.

Liefs Kim
 
hey meid

van harte gefeliciteerd ten eerste
de meeste vk laten je pas voor een echo komen rond de 11 a 12 weken maar soms verschilt het ook wel met vk,s maar meestal heb je eerder een echo als daar een reden voor is of meerdere echos
meestal is die reden voor gezondheid of als je zoals bij ons en meerdere hier op de site miskraam (en) hebt gehad
voor ons is dit de 8ste zwangerschap en wij krijgen echos in de periodes dat het mis ging maar ook om de onrust weg te halen
maar moet wel even toevoegen ondanks dat wij meer echos krijgen het wachten ook voor ons net zo lang duurt voor ons gevoel

liefs miranda
 
Terug
Bovenaan