Wanneer eerste lach en oogcontact?

<p>Ons meisje is nu 6 weken oud. Ze is met 38 weken geboren. Ik lees dat je baby je nu toch wel zou moeten aankijken omdat gezichten zo interessant zijn. Ook zou je nu het eerste lachje kunnen verwachten. </p><p>Beide doet ons dochtertje nog niet. Hoe oud was jullie baby toen ze oogcontact hielden en bij hun eerste lachje?</p><p>Wanneer zou je je zorgen moeten gaan maken? </p>

Komt allemaal vanzelf , echt. Maak je niet druk ! Je zal zien dat ze op een dag ineens naar je lacht of ineens naar je gaat staren ?

Heb geduld. Die lach komt echt wel... Hier een Baby van negen weken oud en pas sinds een week of twee/drie lacht ze pas echt. Daarvoor waren het vage lachjes... 

Onze dochter was ook heel laat met lachen. Daar was ik toen zo bezorgd over! Vooral omdat het zo fijn is om iets van communicatie terug te krijgen van je baby ;)  Uiteindelijk komt het vanzelf en nu weet ik niet eens meer hoe oud ze precies was.  Heb geduld en probeer te genieten van het eigen tempo van jouw kindje en de dingen die ze wél kan. 

Hoi! Zijn jullie al bij het consultatiebureau geweest en zijn de oogjes gecontroleerd? Misschien daar even aangeven dat ze geen contact maakt. Ze ziet wel pas scherp op 20-30 cm dus je moet nog met je gezicht heel dichtbij komen wil je dat ze je aankijkt  ;) een op deze leeftijd zijn eigenlijk vooral contrasten interessant
Niet lachen is nog normaal hoor. Komt vanzelf

Is het goed gekomen met jouw kindje??? Mijn dochter van 4,5 weken oud maakt ook nog geen echt (oog)contact of aanstalten tot lachen... Ben ik ongeduldig??

Liefs, Nina

Terug
Bovenaan