Wanneer eerste lach en oogcontact?

Oogcontact kwam hier pas later, ze keek echt heel lang vooral naar wenkbrauwen en haar grens. Ook lachen duurde wel eventjes. Nu lacht ze heel veel (12 wk) terwijl ik echt even dacht dat ik gewoon een chagrijnige baby had tot een week of 7 ofzo

Okay, fijn om te horen. Dan maak ik me toch iets minder zorgen. Ze kan zo in het niets staren, zonder dat ze laat blijken dat ze interesse in ons heeft. Maar dan moeten we het nog steeds een paar weken afwachten!

T is een maandje te vroeg gekomen. De eerste weken had ze wel een glimlachreflex in haar slaap. Maar rond 5 weken kwamen de eerste wakkere lachjes. Niet naar mij of pappa hoor. Naar de lamp boven de eettafel, en de hoek boven de box. ?
Ik denk zo rond 2,5 maand dat ze echt dingen die dichtbij waren bewust ging bekijken, incl ons gezicht. Dus een muziekmobiel volgen met haar ogen, een klein knuffeltje dat je boven haar hield. Mijn bril, de baard van pappa. En toen kwam ook het oogcontact en de glimlachjes naar ons. 

Daarvoor kon je haar blik wel trekken hoor, door geluid te maken. Maar het was heel onduidelijk of ze gewoon haar gezicht naar het geluid draaide, of dat ze echt wat zag. Ze had dan geen focus met haar ogen en een uitdrukkingloos gezicht. Dat vond ik zelf ook wel lastig. Totdat ze weer lekker tegen me aan kroop met haar oogjes dicht en neusje omhoog richting mijn huid. Communicatie zit in andere mooie dingen op die leeftijd. 

Terug
Bovenaan