wanneer eisprong en vruchtbaar? Zou het raak zijn?

Lieve Mo,
als ik je bericht lees heb je een mooie standaart cyclus van 28 dagen dat betekend dat 14 dagen na je eerste dag van de mestruatie je eisprong is, de dagen ervoor (ongeveer 4dagen) de dag zelf en de dag erna zijn jouw vruchtbare dagen. Een eicel blijft 24 uur in leven maar hoe langer de tijd verstrijkt hoe moeilijker de zaadcel het kan betreden. Daaraantegen blijven spermazaad een aantal dagen in leven dus het kan zijn dat je 2 dagen voor de eisprong seks hebt gehad en daarvan zwanger raakt.
Als je graag zwanger wilt worden is het aangeraden om om de dag sex te hebben en vooral de dag voor de eisprong en de dag van de eisprong zelf.
Ik wens je veel succes en hoop dat je er nu wat meer van begrijpt xx
 
Dns: Dank voor je uitleg en de tips.:)
Ik wist niet dat 1 dag na de eisprong de eicel ook nog in leven is. Ik dacht dat het alleen op de dag zelf was en de dag daarna niet meer. Volgens de online berekening kom ik op dat  6 oktober de eisprong is geweest. Toen hebben we ook onveilig sex gehad. Dus de kans zit er dan in wsl? Maar ja van 1x zal toch niet?
 
 
Ik zit dit even te lezen op internet. Het lijkt erop dat na de eisprong, de eicel nog 1 dag blijft leven: "de vruchtbare periode dus een paar dagen vóór en een dag na de eisprong. Dit komt doordat spermacellen een aantal dagen kunnen overleven. Als er geslachtgemeenschap plaatsvindt vóór de eisprong, zullen de spermacellen overleven in het lichaam van de vrouw tot ze de eicel enkele dagen later tegenkomen. Een eicel blijft na de eisprong slechts één dag in leven."https://www.gezondheidsplein.nl/dossiers/menstruatiecyclus/wanneer-ben-je-het-meest-vruchtbaar/item68078
 
 
Precies wat ik je vertelde? (Althans geprobeert heb te vertellen?) en nog iets je weet niet precies wanneer de eisprong is geweest, het kan in de ochtend, middag, avond en zelfs snachts gebeuren.
Van die ene keer kan je wel zeker zwanger worden helemaal als het, zoals bij jou gebeurt is, in de vruchtbare dagen is geweest.
Wil je graag zwanger worden?
 
Dns: Hahah ah okee. Dank voor je uitleg. Ja zeker wil ik dat graag. Eerst vond ik het eng nu al... ivm gezondheid en werk. Maar nu begin ik er meer open voor te staan en vind ik het echt een geluk als dat zo zou zijn.
 
 
Terug
Bovenaan