wanneer eisprong na miskraam?

Hallo Mamma M,

Ik heb het nog even nagevraagd aan mijn gynaecoloog en zij heeft nog nooit meegemaakt dat als je een curretage gehad hebt je cyclus dan in de war gaat. Maar goed, ze zei ook ieder lichaam is anders en bij de een is het zo allemaal weer op gang en bij de ander duurt het wat langer. Dus toch even afwachten.
Wij zijn ondertussen al twee jaar bezig en hopen echt dat het derde jaar eindelijk dan toch nog goed gaat worden. Wie weet inderdaad september of een van de andere maanden die daarna komen. Maar hopelijk niet 2007, want dat is weer zover weg.
Op naar het nieuwe jaar met z'n alle!! En wat jij schrijft over dat je een reden voor de mk aan het zoeken bent, heb ik ook. Heb ik niet in een te heet bad gezeten, had ik misschien niet moeten sporten etc.
Maak het niet te gek in je hoofd. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Ik wens je alvast hele fijne feestdagen toe en hopelijk voor iedereen een positieve test onder de kerstboom!!

Liefs Natasja

Hoi M,

Ik bedrijp je helemaal met je schuldgevoelens. Ik heb 5 weken geleden een mk gehad. Ik was toen 7 weken zwanger. Ook ik heb vanalles gedacht waarom het mis kon gaan. Nu laat ik het aan de natuur over.
Ik ben er ook ondersteboven van geweest, het was mijn derde mk. Mijn gevoel zegt dat ik gezegend ben met twee kinderen. Maar de wens voor een derde is sterk, heel sterk.

Tijdens mijn zwangerschap was ik vreselijk misselijk, pijn in mijn borsten, veel moe en droge ogen. Toen de mk doorzette was dat alles weg. Na twee weken gewacht te hebben, bloeding was ook over hebben we weer geklusd. Ik voelde ook mijn eisprong weer. Een paar dagen later werd ik weer vreselijk misseljk. Nu kon ik andere dranken en luchtjes niet meer verdregen. Zou ik weer zwanger zijn? Ik werd maar niet ongesteld. Maar wanneer zou dat moeten gebeuren?  Nu is het vijf weken na de mk en ik geloof dat ik ongesteld ga worden. Heel klein beetje, ietsie pietsie bloedverlies. Maar ook voel ik regelmatig krampjes. Ik heb al twee testen gedaan. De uitslag negatief. Ik weet even niet wat ik er van moet vinden. Ik wacht af wat er van het weekend gaat gebeuren.
Het blijft onzeker. Mijn kinderen zijn ook een afleiding, maar nu is er eentje ziek. Ik werk nu even vijf dagen in de week. Voel me nu heel schuldig dat ik niet bij hem kan zijn. Maar het kan even niet anders.

Ik hoop  voor  jullie allemaal dat 2006 een zwanger jaar zal worden en dat we nu niet meer ellende over ons heen gestort krijgen.

Groetjes, Monique

Terug
Bovenaan