wanneer eisprong???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ben eind sept gestopt met de pil. Na mijn eerste menstruatie (direct na stoppen) heb ik een cyclus gehad van 48 dagen. Nu zit ik in de tweede ronde dus. Zit nu op dag 30 van de cyclus. Omdat ik niet weet wanneer ik nu ongesteld moet worden vraag ik me af hoe ik kan bepalen wanneer ik mijn eisprong heb. (ik heb geen ovulatie testen)
Kan iemand me verder helpen?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr Theolien

hoi theolien,

je heb je eisprong ongeveer 14 dagen voordat je ongesteld moet worden dus bijv. bij 48 dagen zou dat op dag 34 zijn (ongeveer),je kan het beste vaststellen met ovulatietesten!
succes

groetjes mier

Hoi Mier,

bedankt voor je reactie!!
In principe weet ik idd dat dat een dag of 14 voor de menstruatie is. Maar nu weet ik dus niet precies wanneer ik dat moet worden. Of 48 dagen moet mijn 'gewone' cyclus zijn/ worden...
Vandaar dus mijn vraag.

't is wat dat stoppen; je moet er bijna een medische studie voor doen.....

Groetjes Theolien

Hoi,

Wat je ook kunt doen: Je temperatuur opmeten. Normaal gesproken is  je temperatuur vrij constant, maar een paar dagen voor je eisprong stijgt je lichaamstemperatuur...
Zo weet je dus dat je eisprong eraan komt, en wordt het tijd om te KLUSSEN :)  

je temperatuur stijgt pas als je eisprong al is geweest dus dan ben je al te laat.

als je nog maar zo kort gestopt ben kan je een heel onregelmatige cyclus hebben,dus dat is moeilijk vast te stellen wanneer je ei dan heb,en daarom zijn ovulatietesten super handig!

Hoi Rijn,

bedankt! Ik heb dat tot op heden nog niet gedaan; misschien mowt ik dat maar eens gaan proberen..... Lijkt me alleen best een gedoe; maar goed; je moet er wat voor over hebben.

Gr Theolien

Das nou net het lullige, je temp stijgt pas NA je eisprong, de enige manier waarop je je eitje kan vinden is met ovulatietesten of goed kijken naar het slijm wat je verliest.
Die wordt in je vruchtbare periode wat helderder en rekbaarder van structuur.

Je ziet vaak dat je na het stoppen met de pil weer helemaal op orde moet komen, je mag er vanuit gaan dat je cyclus nog wel wat korter wordt.

Succes!!

Terug
Bovenaan