Wanneer en hoe gingen jullie kindjes 's nachts doorslapen?

Hallo dames,

Hier een vraagje van een februari-moeder; Wanneer gingen jullie kindjes de hele nacht doorslapen en hoe kwamen jullie daar achter?
Klinkt misschien een beetje stom maar ik weet niet hoe dat werkt. Ik geef namelijk flesvoeding en mijn zoontje krijgt sinds kort 5 voedingen waarvan de laatste tussen 23.00 en 0.00 en de eerste rond 6.00. Nu is het zo dat ik mijn kleine man elke keer wakker moet maken voor de laatste voeding.
Moet ik nu dan gewoon afwachten totdat hij steeds later wakker gaat worden in de ochtend en dan een beetje gaan schuiven met de tijden? Of moet ik hem gewoon niet meer wakker maken voor de laatste voeding om te kijken hoe lang hij dan doorslaap? Dat laatste lijkt me niet zo handig want dan komt hij vast weer voor een nachtvoeding en daar ben ik net min of meer van af.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Groetjes Saskia mv Stephan  (03-02-06)
 
Hallo Saskia,

Toen mijn zoontje 4/5 weken was kreeg hij net als bij jullie de laatste (borst-) voeding rond 23.00 uur en kwam daarna tussen 6.00 en 7.00 uur weer. Mijn schema kan met die van jullie verschillen ivm soort voeding, maar dat weet ik niet. Onze zoon kreeg ook een voeding om 21.00 uur. Voor deze voeding moest hij echt van heel ver uit zijn slaap komen. Ik heb toen de voeding van 21.00 uur laten vallen en de voeding van ongeveer 23.00 uur behouden. Hierdoor kan je het doorslapen 's nachts wellicht behouden. Mijn zoontje kreeg toen 6/7 voedingen.
Veel succes!

Groetjes Marieke
 
Als hij van februari is zou ik hem zeker nog wel even wakker maken om 23.00 hij heeft toch nog echt zijn 5 voedingen per dag nodig en anders krijg je inderdaad weer voedingen rond een   uur of 2!
Als hij een paar weekjes ouder is zou ik op een gegeven moment inderdaad gaan aankijken hoe lang hij doorslaapt zonder hem wakker te maken!

Wanneer is hij geboren als ik vragen mag?

Groetjes Saskia mv Lisette (17-2-2005)
 
Dank alvast voor de snelle reacties, Stephan is van 3 februari dus nu 5 weekjes oud. Het is ook niet zo dat ik hem nu al klokje rond wil laten slapen hoor, ik begrijp dat ie het echt nog nodig heeft. Maar ik vraag me gewoon af hoe je zoiets aan moet pakken.
Aan het cb heb ik tot nu toe nog geen fluit gehad, die hebben me zelf het wiel laten uitvinden.
We kwamen met 8 voedingen uit het ziekenhuis en nu naar 5 hoefde ook van mij nog niet, maar dat gaf hij zelf aan (hongerig na een voeding, daardoor veel huilen en dan voor de volgende voeding bijna niet wakker willen worden omdat ie net sliep). Gaat nu stukken beter.

De reden dat ik dit vraag is omdat stukjes gelezen heb over kindjes die wel de hele nacht doorsliepen als je ze de laatste voeding niet gaf, maar zodra je die wel gaf dat ze dan ook weer na een aantal uur voor de volgende kwamen. Maar aan Stephan te merken zal dat bij hem niet het geval zijn denk ik omda hij wel langzaam aan steeds iets langer gaat slapen 's nachts.
 
hallo allemaal

mijn zoontje slaapt vanaf week 5 8uur door en met 2mnd slaapt hij klokie rond van 8 tot 8. hij is nu 3mnd en het gaat nog steeds zo en hij groeit als kool.
 
Hoi Saskia,

Ik heb een dochtertje van bijna 11 weken oud. Ik heb de afgelopen weken ook uitgeprobeerd wat het beste werkt voor haar met de avondvoeding en de nachtvoeding. Wij moesten haar ook wakker maken voor de laatste voeding rond 23.00. En deze fles dronk ze met moeite leeg. En inderdaad kwam ze 3 uur later weer voor een voeding. Toen hebben we het uitgeprobeerd om de laatste voeding te laten gaan en af te wachten wanneer ze weer kwam voor haar voeding. Want als ze honger krijgen komen ze toch wel hoor. En ja hoor, toen kwam ze rond 5 a 6 uur. Dus toen maakte ze aardig wat uurtjes achter elkaar. Toen was ze 7 a 8 weken oud.
Dus dat ging beter. En ik ga er eerlijk gezegd ook niet zo krampachtig mee om hoor, want zolang ze aankomt in gewicht dan maak ik me niet druk. En ze komt tevreden en voldaan over. Op de dag krijgt ze gemiddeld 4 a 5 flesjes van gemiddels 165cc ( 150c water en 5 schepjes poeder).
Dus ja, je kan het natuurlijk gewoon een keertje uit proberen om te  kijken hoe jouw kindje hierop reageert om de laatste voeding te laten gaan en te kijken hoe dit gaat.
Ik ben benieuwd!

Succes!
Groetjes van Elly ( mv Fabiënne bijna 11 weken oud)
 
Tygo is op 15 januari '06 geboren en slaapt nu af en toe de nacht helemaal door van 23.00 tot 07.30 - 08.00 uur. Ook wij kregen hem met moeite wakker voor de fles van 23.00 uur en daar hebben wij het volgende op gevonden wat voor ons heel goed werkt.
Tygo krijgt om 19.00 uur een kleinere fles. Een normale fles voor Tygo is 200cc (180cc water) tja het is een grote baby die bij zijn geboorte 4090 gram woog.  Hij krijgt om 19.00 uur een flesje van 140cc (120cc water). Dit doen wij bewust zodat Tygo tussen 23.00 en 00.00 uur uit zichzelf wakker wordt van een hongergevoel. Dan drinkt hij zijn volle fles helemaal leeg en redt hij het dus tot een uur of 7 a 8 's ochtends.
Wel moet ik erbij zeggen dat de laatste fles, dus die van 23.00 uur Nutrilon Forte is voor hongerige baby's. Dit omdat Tygo op zich ook wel een hongerige baby is  EN de Forte ervoor zorgt dat  zijn maagje langer vol blijft zitten waardoor het dus langer duurt voordat hij een hongergevoel krijgt. Deze voeding kan dus ook helpen je babay de nacht door te helpen, zo staat  het ook op de verpakkinh trouwens.  Vanaf dag 1 dat we dat gebruiken slaapt hij door. Er hebben 2 nachten bijgezeten dat hij 50cc liet staan en toen kwam hij tegen een uur of 5 a 6 's ochtends, dus de fles moet 's avonds gewoon leeg hahah. Het helpt dus echt bij ons en bij het c.b. vonden ze het prima. De rest van de dag krijgt hij overigens  gewone Nutrilon. Tja de ene baby slaapt snel een hele nacht door de ander doet er maanden over...

Groetjes en suc6 Lieskuh
 
onze zoon damian sliep met 6 weken door

krijg de laaste fles om 23.00 en werd half zes wakker

en werd zelf steeds later wakker

we gingen ook na paar weken steeds vroeger de fles geven

hij is nu een half jaar zit op 3 flessen maar ik maak hem voor de
laaste fles wel om 9.30 wakkker ben bang als ik hem om 19.00 de laaste
fles geef dat hij s'nachts wakker word   nu word hij tussen 7.30 en
8.00 wakker



 
Terug
Bovenaan