Wanneer en hoe naar 4 voedingen (BV)?

Hi Femke,

Volgens mij mag je makkelijk naar vier voedingen hoor.
Ik heb het in ieder geval ook gedaan toen Senne ongeveer zo oud en zwaar was.Met ongeveer 3/3,5 maand zijn we naar 4 voedingen gegaan.Toen woog hij bijna 7 kilo.
Op het CB raden ze dat af.Toen ik vroeg waarom hadden ze het idd ook over dat ie niet te lang zonder voeding mag zijn...Maar een baby mag toch wel doorslapen???En Senne wil heel graag 12 uur lang slapen.Daar ben ik dus achter gekomen toen ik naar 4 voedingen ben over gegaan.
De volgende keer bij  het CB hadden we een andere   mevrouw en ze vroeg op hoe veel voedingen Senne zit.Ik zei op 4 en ze vond het heel knap van hem en vond het helemaal geen probleem.Ik zei dat ik hemom de 4,5 uur voed en  ze  zei dat ik hem best wel om de 5 uur mag voeden.En dat doe ik ook.Soms om de 5 en soms om de 4,5 uur.
Senne is super vrolijk en tevreden,hij drinkt wel meer(wat dan natuurlijk ook wel nodig is)Als ik aan het werk  ben en  hij afgekolfde melk krijgt drinkt ie zo 240 ml op.

Ik ben in ieder geval super blij dat wij op 4 voedingen zitten,je kan het altijd proberen en als het niet bevalt ga je toch gewoon weer terug naar 5?!?

En niet alles wat je op het CB te horen krijgt klopt,hoor,ze spreken allemaal elkaar tegen...Doe vooral wat je zelf het beste voor jou en jou kindje vindt.

Liefs,
Lina & Senne (11-12-2007)

Terug
Bovenaan