Wanneer en hoe vaak klussen jullie?

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Ik heb toch nog even een vraag: Het is me natuurlijk wel duidelijk wanneer je het beste kan vrijen (we zijn immers al 13 maanden bezig) maar ik vraag me af hoe vaak..... Ik lees namelijk wel vaak dat er stellen zijn die elke dag vrijen maar ik heb ook weleens gelezen dat het beter is om, om de dag of om de 2 dagen te vrijen....Dat schijnt weer beter te zijn voor het zaad...

Wij klussen natuurlijk zeer regelmatig en zeker in m'n vruchtbare periode maar niet elke dag. (anders ben ik bang dat het helemaal zo'n verplichting word) We willen er wel plezier in blijven houden en dat is na 13 maanden soms al zo moeilijk.

Wat zijn jullie ervaringen?

Thanks! Liefs Lynn.

Hoi Lynn,

Wij zijn 3 jaar bezig geweest voor de 2e. Je hebt gelijk dat je niet wilt dat het een verplicht nummertje gaat worden. Toch was ik erg bezig met de vruchtbare dagen.

Wij deden het om de dag. En dan alleen bij de vruchtbare dagen.

Omdat het zo lang duurde zijn we in het ziekenhuis verder geholpen en hebben we 5 IUI-behandelingen gehad. Dit leidde tot 2 zwangerschappen, maar ook 2 miskramen. Tijdens een wachtperiode spontaan zwanger geworden. En nu... 31 weken zwanger.

Dus veel succes verder en probeer het vooral ook leuk te houden met elkaar!

Liefs,
Anita

Meestal twee dagen voor de ovulatie, op de dag zelf en twee dagen erna. Dit heeft al snel 2x een zwangerschap opgeleverd.

Wij klusten direct na mijn ongie om de dag tot ik zeker wist dat ik mijn eisprong had gehad. We zijn 2 keer in de derde ronde zwanger geraakt.

Wij deden het vrijwel elke dag tot mijn ovulatie en ik ben na 6x, 3x en 4x zwanger geraakt. Elke dag hoeft dus geen probleem te zijn ivm zaad e.d.

Ik vraag me trouwens af of je al bij een gyn bent geweest (in relatie tot 13 maanden proberen en het dieet waar je eerder over schreef). Naast gewicht hebben ook roken (weet of je dat doet) en alcohol een grote negatieve invloed op vruchtbaarheid.

Mbt het laatste lees ik vaak dat vrouwen blijven drinken in de periode tussen ongesteldheid en ovulatie maar voor de vruchtbaarheid is het zeer goed als vrouw én man niet drinken bij het proberen zwanger raken. Het heeft pas effect na 3 maanden overigens dan is het zaad van de man helemaal schoon.

Succes in ieder geval, het moet lastig voor je zijn als het zo lang duurt.

Wij doen het om de dag en beginnen ongeveer 3-5 dagen voordat ik mijn eisprong verwacht. Laatste weken heb ik erg regelmatig mn eisprong (elke 28 dagen op dinsdag) dus dan zorg ik dat we het in ieder geval op de zaterdag en de maandag ervoor doen en dit keer hebben we het ook nog op dinsdagavond gedaan.

Wij zitten nu in ronde 8 en merk dat ik niet meer goed kan ontspannen en het een verplicht nummertje wordt. Tja. Hopelijk laatste keer verplicht!

Om de dag is inderdaad het beste voor de kwaliteit van het zaad, zeggen ze althans!

@mama van 30008: Wij zijn nog niet bij de gyn geweest, we hebben (door omstandigheden) voor gekozen om, als het dan nog niet zover is, in Januari naar de gyn te gaan.

Alles wat je opnoemt dat betrekking heeft op de vruchtbaarheid is bij ons niet van toepassing dus ik denk dat wij redelijk gezonde mensen zijn.

En ja....het is zeker vervelend dat het zo lang duurt maar we blijven positief hoor! ;-)

@Charlotje: Ik begrijp wat je bedoeld maar probeer (hoe moeilijk dat ook is) er wel van te blijven genieten. Ik hoop voor jou en voor mij (en alle andere dames) dat dit de laatste 'verplichte' ronde is! ;-)

Terug
Bovenaan