wanneer en Hoe vertellen dat je zwanger bent

hoi hoi,

Ik ben net zwanger, en ik heb het nog aan niemand vertelt behalve mijn vriend natuurlijk.
Nu weet ik dat het normaal is dat je pas na 12 weken het goede nieuws verteld maar dat vind ik zo moeilijk.
Ik kan het super goed vinden met mijn familie, en elke keer als ik ze zie (bijna elke dag) wil ik het ze vertellen, maar aan de andere kant het is nog zo pril en vind ik het ook wel leuk als ik het ze vertel als ik 12 weken zwanger ben. Misschien moet ik maar een middenweg vinden, en pas vertellen als ik rond de 10 weken zwanger ben.

Wanneer en Hoe hebben jullie het verteld.
Misschien nog leuke ideeen hoe ik het kan vertellen?

Groetjes
Chantal
 
Hoi Chantal,

Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Ik herken het helemaal ik kwam erachter dat ik zwanger was en het eerste wat ik wilde was het van de daken roepen,  maar wat jij ook zegt het is nog maar zo pril. Toch hebben wij het de ouders met 9 weken verteld, maar wel gezegt dat ze het verder nog tegen niemand mochten zeggen totdat we bij de vk waren geweest.
We hadden voor de vaders een slabje gekocht en voor de moeders een eerste hapje en deze ingepakt ze waren helemaal ontdaan echt heel erg gaaf!!!

Ik zou zeggen doe wat je zelf wil en kijk niet wat een ander doet, ik kan me voorstellen dat jullie jullie geluk met je ouders willen delen succes ermee!

Groetjes Leen (29 weken zwanger).

 
 
Hallo,
GEfeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik ben zelf nu voor de tweede keer zwanger en heb het beide keren meteen verteld.Ten eerste omdat ik het echt niet voor me kon houden en mijn geluk wilde delen en ten tweede heb ik zoiets   van mocht het mis gaan(de risico volle eerste 12 weken)heb je tenminste ook mensen bij wie je je verhaal en verdriet kwijt kunt....
Veel succes met je zwangerschap en veel plezier!! met het vertellen,
Groetjes
 
van harte gefeliciteerd !!!!!

wij hebben vrijwel gelijk het verteld aan mijn schoonouders (mijn ouders leven niet meer)

en ook mijn oudste dochter hebben we het gelijk verteld (die is 14)

maar al snel was het niet meer te houden div afspraken moesten worden verzet omdat janneke misselijk was , of onwijs moe.

toen heb ik janneke het advies gegeven om het maar gewoon te vertellen ,
mis kan het altijd gaan , en nu kan ze lekker onbezorgd zwanger zijn .

en geen smoesjes meer te hoeven verzinnen ,

janneke is nu ruim 6 weken , en de mensen in onze direkte omgeving weten het .


groetjes jaap
 
Van harte gefeliciteerd!!

Ook wij hebben het gelijk verteld, met als reden: Gaat het toch mis (wat ik niet hoop voor je) weet toch iedereen het, dus waarom geen medeleven als je net zwanger bent.....

Geniet van je zwangerschap!!
Groetjes Brenda
 
Hallo,

Wij hebben het de vorige keer ook gelijk verteld, in ieder geval aan onze eigen gezinnen (papa's, mama en broers/zus) en omdat we op vakantie gingen met vrienden toen ik net een dag overtijd was en ik niet goed wist waar ik op moest letten en omdat het best opvalt als ik niet drink ) hebben we het hen ook gelijk verteld. Helaas ging het toen mis, maar ik heb wel veel steun gehad aan iedereen. Vervelende is dat je iedereen moet afbellen om te vertellen dat het misging, maar daarna is het toch fijn als er mensen meeleven!
Nu ben ik weer zwanger en moet eerlijk zeggen dat onze gezinnen het weer weten, op twee broers na, maar die vertellen we het ook nog. Tja, we konden het toch niet voor ons houden en proberen er zo optimaal van te genieten!

Liefs Solleke
 
Hoi!
Gefeliciteerd! Ik ben je gevolgd van het zwanger worden forum! Ik ben dus ook net zwanger..4 of 5 weken..echt leuk!!
Wij gaan t vanavond aan mijn schoonouders vertellen en deze week ook aan mijn ouders,..ik kan dat echt niet voor me houden...dus ik ga zo even voor een kadootje shoppen..iets met opa en oma erop ofzo of een kaart..
succes met vertellen en de groetjes!!! Lianne
 
Hoi,

Wij hebben het verteld teon we voor het eerrst bij de verloskundige geweest waren,dat was met 10 weken. Die test zei mij niet zo veel, ik moest het echt eerst zelf op de echo gezien hebben en door de verloskundige bevestigd hebben, voordt ik echt geloofde dat alles goed was.
Die eerste echo is echt de allermooiste, ookal zie je nog niet zo veel. Maar er leefde echt een embro in mn buik en ik was echt zwanger!!! Toen hebben we het onze ouders meteen verteld.
Was inderdaad wel moeilijk om het geheim te houden, met al die hormonen, mar echt helemaal niemand had het gemerkt.

Groetjes, Ris
 
Terug
Bovenaan