wanneer en Hoe vertellen dat je zwanger bent

Ik vond het ook erg moeilijk wanneer ik het moest vertellen. Had ook
een beetje de angst van straks vertel ik het en dan gaat het niet goed!

Kon het toch niet langer voor me houden en ik heb het met 8 weken aan
mijn ouders en schoonouders vertelt. En blij toe want als ik nu moe of
misselijk ben weten ze waarom en hoef ik niet te doen of ik me super
voel.

succes en veel plezier met het vertellen x

 
Hoi Chantal,

Wat een geweldig nieuws! VAN HARTE!!

Ook wij hebben het eigenlijk gelijk verteld. Ook omdat wij het niet voor ons konden houden en omdat je familie toch wel iets anders is dan de rest van de wereld. Nu konden we onze vreugde en blijdschap tenminste delen. En zeg nu zelf; mocht het toch niet gaan zoals jullie zouden willen, moet je ook niet aan denken, dan wil je het ze toch ook vertellen, zodat ze met je mee kunnen leven.

De rest, je vrienden enzo, vertel je het pas later, wanneer je maar wilt. (onze beste vrienden hebben we het trouwens ook gelijk verteld).

Wij hebben een kaart gekocht met een waslijn met  kleine (baby)sokjes daaraan en op de kaart gezet dat ze binnenkort opa en oma zouden worden. Mn moeder ging helemaal uit der dak. Maar ja, zo zullen alle opa's en oma's over het algemeen wel reageren. Het is zo geweldig op je vreugde met je ouders te kunnen delen (en trouwens met iedereen).

Succes, en laat je nog even weten wat je gaat doen?

Groetjes, Annemarie
 
Hoi,

Bij de zwangerschap van Mika hebben we het met 10 weken aan de familie verteld. Een aangezien wij altijd hard geroepen hebben dat we geen kinderen wilden was de verrassing erg groot. We serveerden beschuit met muisjes bij de koffie. Verder had mijn vriend een tshirt aan met de tekst Hoera ik word ader.

Onze vrienden hebben we het twee weken later verteld. Of eigenlijk heeft mijn vriend toen op onze verjaardag met het tshirt rondgelopen. Heleboel mensen zagen het niet eens. Erg grappig.

Nu mag Mika over 3 weken tijdens een familieweekend een tshirt dragen met de tekst ik krijg een brusje. En weer 3 weken later is mika jarig en dan vertellen we het de rest.

Gr. Daan
 
GEFELICITEERD! Super he? Wat voel je je geweldig als net zo'n test hebt gedaan, ik kan het me nog zo goed herinneren. Wij hebben het niet meteen verteld, we vonden het juist wel leuk om even samen aan het idee te kunnen wennen en te fantaseren. Lukte maar 3 weken...Ik had al een keer een vroege miskraam gehad en dat hebben we toen ook aan niemand verteld, samen verwerkt. Elke week erbij groeide dit keer ons vertrouwen en enthousiasme. Met week 7 hebben we een termijnecho gehad, hartje zien kloppen en toen kon ik het dus niet meer voor me houden. Aan mijn moeder (vader was helaas net overleden, wat zit het leven toch raar in elkaar) en schoonouders verteld met een cadeautje. Een luier en een zeepje met hoera een baby erop, feestelijk verpakt. Tranen alom, vooral bij mijn moeder. Wel erbij gezegd dat we het voorlopig nog onder ons wilden houden, omdat het al een keer was misgegaan. Dit is ons nog een week gelukt, toen hebben we onze beste vrienden ook ingelicht. Met 12 weken aan de rest en op het werk.
Toch is het heel erg persoonlijk wanneer je dit aan wie wilt vertellen. Het even voor jezelf houden is best leuk, zo'n blij geheim letterlijk meedragen. En als je het gaat vertellen, geniet van alle reacties die je nog te wachten staan!!!

groetjes, Jootje
 
Ha die Chantal,

Ik ben nu 9 weken en 3 dagen zwanger. Wij hebben er voor gekozen om het eerst lekker voor ons tweetjes te houden en wanneer we echt een teken van leven hebben gehad door middel van de eerste echo, dan vertellen we het aan onze ouders.
De rest hoort het na 12 weken.....

Spannend he, je wil het graag vertellen, maar een mooi geheim bewaren is ook wel heel speciaal. En, wat maken die paar weekjes uit.

Het is natuurlijk heel persoonlijk en alles is goed, gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.

Weet je al wat je gaat doen?
Liefs, Inge
 
hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke verhaaltjes en tips.
Ik denk zelf dat ik rond de 8 a 9 weken het ga vertellen,( als ik het vol hou),
omdat ik net zoals Solleke wel van een glaasje alcohol hou en bijna ieder weeken ga stappen zal het misschien wel gaan opvallen, daar moet ik dan maar iets op gaan verzinnen.

Groetjes
Chantal
 
Hoi!
Ten eerste Van Harte Gefeliciteert want dat is wel op zijn plaats.
In mijn omgeving vertellen de meeste vrouwen na hun 12de week dat ze zwanger zijn maar ik vond dat heel moeilijk en toen heb ik het volgende besloten. Waarom zouden de mensen die het dichtste bij mij staan het niet mogen weten? Als er iets mis gaat vertel ik het ze zowiezo wel. 2 seconde na mijn thuis testje ging er een smsje naar mijn zus want voor haar kan ik werkelijk niets geheim houden en ik moest het even kwijt. Met 8 weken vertelde ik het mijn moeder. Met 10 weken de rest van de familie. Op werk was ik ook vrij vlot want mijn baas is een grote Kl.....zak en ik was bang dat hij me zou ontslaan voordat ik de gelegenheid zou hebben om het te melden. De keuze wanneer vertellen is heel persoonlijk. Mijn man bijvoorbeeld denkt dat het snelle vertellen ongeluk brengt en hij heeft het zijn meeste vrienden nog niet eens vertelt. Vorige week waren we dus bij een van zijn beste vrienden die we al bijna 6 weken niet gezien hadden. Ik ben 15 weken zwanger en je moet wel heel slecht ziend zijn om niet al een buik te zien bij mij. Hij zag het dus meteen en was een beetje beledigt dat mijn man het hem nog niet gezegt had. Ik vind dat ook een beetje stom maar goed, zijn vrienden, zijn probleem. Ik begrijp ook niet waarom je als je blij bent dat moet verbergen. Vertel maar gewoon, er kan altijd van alles mis gaan en dat is heel vervelend maar je moet er gewoon van uit gaan dat alles goed gaat, positief denken!
Veel succes!
 
Terug
Bovenaan