Wanneer en hoe vertellen?!

Hallo meiden,
hebben jullie al enig idee wanneer jullie het grote nieuws gaan vertellen aan mensen die dicht bij je staan en aan de rest van de wereld???
Wij willen (zeggen we nu nog) wachten tot de eerste echo rond de 12 weken en dan ons zoontje een tshirt aan laten doen met de teks: ''ben ik niet stoer, ik word een grote broer'' en dan mensen de tekst zelf laten ontdekken!
Mss dat we onze ouders het toch eerder vertellen hoor, net als bij de eerste zwangerschap!
Ben erg benieuwd naar jullie ideeen!
Gr. Trotse MAM

Onze Teun krijgt met de kerst een t-shirtje aan met de tekst: Ikke word grote broer!!!
Ik heb ze gisteren besteld. Ik ben dan pas 8 weken zwanger maar anders val ik meteen door de mand en dat vind ik niet leuk. (ik drink graag een wijntje vandaar haha)
Met nieuwjaar ben ik 9 weken en dan doen we het shirtje weer aan voor de vrienden anders val ik weer door de mand haha.
En vanaf dan heeft onze Teun gewoon elke dag dat shirtje aan

Groetjes Mikkie.

Aan onze familie gaan wij het met kerst weer vertellen. Het wordt wel een beetje "afgezaagd" bij mijn familie. 2 jaar geleden hadden wij het nieuws dat ik zwanger was, vorig jaar kwamen mijn broer en vrouw met het nieuws dat zij hun 2e kindje verwachtten en nu komen wij dus weer met het nieuws dat er weer een kleintje op komst is. Wel leuk natuurlijk. Maar aangezien de misselijkheid alweer aardig aan het toeslaan is, lust ik weer bijna niets met kerst. Dat gaat dan wel opvallen, dus vandaar dat we het hen dan al vertellen, maar ze moeten het dan nog wel even stil houden.

Wij denken er ook over om ons zoontje een t-shirt aan te geven met een leuke gevatte tekst erop. Of om bouwtekeningen te overleggen, van een kleine verbouwing op de eerste verdieping, waarop de nieuwe kamer van ons zoontje staat en dan nog de babykamer voor ukkie.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi,

Eigenlijk wil ik het aan iedereen wel vertellen!
Maar we weten dat het ook fout kan gaan nog.
Dus mijn man en ik hebben afgesproken om het pas na 12 week te vertellen.
En dan kunnen we ook gelijk vertellen oh het er 1 of 2 worden.
Dus het worden moeilijke weken om het voor ons te houden.

Gr .Charlotte

Hoi hoi meiden,

Mijn vriend en ik zaten in dubio daarover. Hij wilde in eerste instantie wachten tot de 12 weken maar ja....ik ben zo blij dat ik het eigenlijk niet voor me kan houden. Ik had zoiets van...we vertellen het gewoon. Mocht het mis zijn dan snappen ze ook waarom ik verdrietig ben. Stel dat het fout gaat he.....dan moet je daarna vertellen van dat je zwanger was en dat het nu mis is...das toch ook een beetje lullig vind ik. Dus dan weten ze nu waarom ik blij ben en mocht het fout gaan weten ze dan ook waarom ik verdrietig ben, dan kan je dat iig ook delen...vind ik tenminste!

Wij verwachten in augustus ons eerste kindje. Ook wij gaan het met de kerstdagen vertellen. Met inderdaad de reden mocht het mis gaan, vertel ik ze liever eerst het goede nieuws. Daarbij, ik ben zo moe, dat het ze toch wel op gaat vallen  ben ik bang. Kerst is een mooie gelegenheid.
Met 10 weken krijg ik een echo (ben nu 6 weken) en dan vertellen we het aan de rest.
Groetjes Lieke  

Hoi,

ik ben het wel met petratjuh en lieke eens. Dit is ook voor ons de reden geweest om het direct te vertellen. We zijn nu nog maar 4,5 week zwanger, maar we hebben er zolang op gewacht dat we het wel van de daken kunnen afschreeuwen. En ja als het fout gaat zijn er ook meer mensen de me kunnen steunen.Maar ik denk dat het gewoon heel persoonlijk is.

In week 11 krijg ik een echo en daarna gaan we het vertellen. Kunnen we nu lekker het nog even voor onzelf houden. Even wennen aan de situatie. Is dan vroeg genoeg. Als je het nu vertelt en veel mensen weten er van en het gaat nog mis, dan moet je dat ook met iedereen delen. Snap wel dat sommigen daar juist voor kiezen, maar wij houden het nog even geheim tot na de echo.  

Terug
Bovenaan