Wanneer en hoe vertellen?!

Het is nu twee keer mis gegaan.
De eerste keer hadden we het alleen aan een stel verteld met wie we heel goed zijn bevriend. Toen het de tweede keer raak was hebben we het onze ouders verteld. Eerst mijn ouders met een tekening van ons zoontje van ons drie met in mama haar buik een vierde persoontje! Toen we het hadden verteld ging het diezelfde avond mis.
De volgende dag hebben we het aan m ´n vriend z ´n ouders verteld dat we zwanger waren, maar het mis is gegaan.

Nu ben ik dus weer zwanger. Er komt geen gemaakte verrassing meer zoals een tekening, foto, of shirtje. Ze leven zo mee met dat het mis is gegaan, dat het eigenlijk meer zo is van, we zijn weer zwanger en laten we hopen dat het goed gaat.

Dus we hebben het al mijn ouders verteld.
Die van m ´n vriend gaan we het waarschijnlijk ook deze week vertellen.
Mijn collega ´s weten het ook al i.v.m. het overnemen van m ´n werkzaamheden die ik niet meer mag uitvoeren...

Wel ga ik het verder op het werk bekend maken en aan m ´n vriendinnen op de volgende manier: Met valentijnsdag ben ik 11,5 week. Ik wil graag in het begin van die week een nekplooimeting. Als die goed is ga ik roze en blauwe schuimhartjes kopen en die bij de meiden op tafel zetten, en op het werk in onze snoeppot doen (waar nogmeer afdelingen af en toe een snoepie komen halen!

Groetjes Sientje

Wij hebben het  beide ouders en mijn opa en oma direct verteld. We hebben een dubbel fotolijstje gegeven met aan de ene kant een foto van Sarah en aan de andere kant een gedichtje:
1 augustus volgend jaar
staat bij ons de wieg weer klaar
ja opa en oma ik ben heel erg blij
ik krijg er namelijk een broertje of zusje bij
in mama's buik groeit zo heel bijzonder
opnieuw een klein groot wonder.
Bij de rest van de familie hebben we het verteld met 6 weken. Dat moest al want mijn buik is als zo dik dat ik het niet meer kan verbergen. En als het mis zou gaan dan zouden we het ook vertellen. Er waren toen al mensen die vroegen of ik weer zwanger was. En ik moest stoppen met de borstvoeding omdat die terugliep door de zwangerschap, dus dat viel wel een beetje op.... We hebben Sarah toen op de verjaardag een mustje op gedaan met daarop ZUS. Het duurde wel even voordat het kwartje viel hihi...

Groetjes Liset, mama van Sarah 8 maand en Prutteltje 8 week 3 dagen

Hallo allemaal,

Wij hadden vorige week een diner met mijn ouders en aangezien ik een biertje of wijntje meestal niet afsla hebben we het mijn ouders en broertje en zijn vriendin het wel al verteld. Ook inderdaad met de reden, stel dat het mis gaat dan kan ik in ieder geval terugvallen op mijn moeder.
Ouders en broers en zussen van mijn man hebben we het nog niet verteld en daar wil mijn man nog graag mee wachten tot we een week of 12 zijn. De vorige keer heeft mijn schoonmoeder de hele familie al ingelicht terwijl we hadden gevraagd niks te zeggen.
Ik vind het heel dubbel dat mijn ouders het wel al weten en de zijne niet, maar het is niet anders.

Succes met vertellen en geniet van de feetdagen en jullie wondertjes in jullie buik.

Tamara

Hoi,
WIj hebben het ook al aan onze naaste familie vertekd. Verder wil ik het volgende week ook aan een paar vriendinnen vertellen. Ik ben nu 8 weken zwanger en op de echo was een goed kloppend hartje te zien dus dat geeft wel een iets veiliger gevoel. Ik denk trouwens dat het de hele zwangerschap spannend blijft want een garantie dat het goed gaat krijg je nooit, maar ik heb er vertrouwen in!!
Daarbij vond ik 8 weken mijn mond houden al moeilijk genoeg:)

Wij hebben het inderdaad ook gisteren aan mijn ouders verteld. Ik ben 28 augustus uitgerekend, en weet het zelf dus pas sinds zaterdag, maar ik vond die drie dagen al moeilijk om mijn mond te houden. Wij zullen het wel snel moeten vertellen, omdat ons wondertje door IUI ontstaan is. En de meeste mensen in onze omgeving wisten wel dat we daar mee bezig waren, dus die verwachten na de vakantie zo'n beetje een bericht. Wij hebben  het mijn ouders laten weten door een zwangschapstest als kerstcadeautje in te pakken. De reactie was erg grappig! Mijn moeder dacht dat het een digitale thermometer was :) Ze had het pas na tien seconden door ofzo, hihi.
Groetjes, Claudia

Terug
Bovenaan