wanneer en hoevaak en hoeveel?? nutrix rijstebloem?

mijn zoontje is bijna 4 maand op een paar dagen na en ik heb al fruithapjes geprobeerd en dat vind hij heerlijk want als ik stop na een paar hapjes gilt hij enorm en wil hij meer..erg grappig om te zien. hij hapt nog niet goed maar zuigt het meestal naar binnen ..
komt dat happen vanzelf of kan je het op een of andere manier stimuleren?

ik geef hem een  klein potje en daar de helft van hoeveel geven jullie je kleintje? en zijn jullie ook gelijk met de groente begonnen en hoelaat doe je dat dan?

mijn andere vraag is wanneer begin je met de papfles? ik denk namelijk dat hij er wel aan toe is maar mijn ventje is niet de dunste en vroeg me ook af word je nog dikker van nutrix? en hoevaak geef je   hem dat dan en wanneer in de ochtend of avond of voor de nacht??

nou veel vragen he ik hoop dat iemand zijn ervaringen wil delen ik ben erg benieuwd

he hoi

mijn zoontje is nu 8 maand,maar toen hij 4 maand was kreeg hij het helle potje fruit al.
en toen had hij nog niet genoeg en toen heb ik er liga van 4 maand door gedaan en toen had hij genoeg.
ik ben savonds gelijk begonnen met groente hapje.
over de papfles die mag je pas doen als ze 7 maanden zijn.
je kunt bij je consultatie buro naar een voedings schema vragn waar alles op staat.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
ik hoop wat van je te horen.

groetjes saskia moeder van jordy

ik had nutrix rijstebloem gekocht en daar staat op vanaf 4 maand of heet dat dan geen papfles?
ik wou hem ook leren happen ant hij zuigt zn fruithapje nog naar binnen maar ik wil niet dat hij te dik wordt dus als ze daar veel van gaan groeien wacht ik er nog wel mee

maar alj je dat toch pas mag doen vanaf 7 maand dan mag ik er helemaal wel mee wachten hij heeft ook niet honger of zo hoor ik wou gewoon is wat anders proberen maar ik ga dan wel naar het cb en vragen hoe dat dan zit met de voedingsschema

in ieder geval bedankt voor je tip!

Hoi trotse mams,

Felina is nu 5,5 maand, maar wij hebben vanaf dat ze vier maanden was dit voedingsschema:

06:30 fles 200cc met een halve eetlepel nutrix
10:30 fles 200cc
13:00 heel potje fruit van 4 maanden
15:00 fles 165cc
17:00 heel potje groenten vanaf 4 maanden
19:30 fles 230cc met 2 eetlepels nutrix.

Zoals je ziet geef ik mijn dochter 2 papflessen, dit doe ik omdat ik vind dat ze na een hele nacht doorslapen een stevige ontbijt nodig heeft, en om haar de nacht lekker door te laten slapen.

Volgens mij is saskia in de war met de bambix pap, want die mag je kindje pas vanaf 7 maanden.
Nutrix mag je gewoon vanaf 4 maanden geven!!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Marjolein

Hai,

mijn dochter wordt volgende week  6 maanden en haar schema is

7.30            200 cc melk
10.00          heel potje fruit (Olvarit, 4 maanden)
12.00          200 cc melk
14.00          rijstewafeltje en een beetje sap of water
16.00          200 cc melk
18.00        6 maanden potje Olvarit (eet ze voor 3/4 op)
20.00        200 cc melk en daarna direct naar bed

Ik ben nog niet met pap begonnen, maar wil dat wel binnnekort gaan doen, en dan ook s'morgens en s'avonds een paar schepjes rijstebloempap. Bambix mag pas vanaf 7 maanden.

hallo hallo daar wanneer slaapt je kindje dan eigenlijk? mijn zoontje krijg om 7 uur de fles en om 8 uur half 9 er weer in

om 11 uur de fles en half 13.00 er weer in
om 15.00 de fles dan rond half 5 erin
hierna slaapt hij maar een uurtje en blijft altijd huilen daarom halen we hem er maar uit en dan speelt hij meestal vrolijk verder in de box tot de fles van 19.00 daarna is het ook een rampom het te laten slapen moet meestal we 3 keer naar boven om hem te troosten ik maak heb om 23.00 wakker voor de fles en daarna slaapt hij heerlijk verder tot de volgende ochtend

jij hebt een schema met steeds 2 uurtjes ertussen tot de volgende " snack" of slaapt jekindje gewoon weinig?

oja kan je ook harder groeien van die nutrix want mijn kleine is al een hele vent dus als dat zo is dan wacht ik er wel mee
ik hoef natuurlijk dit niet percee te doen maar vroeg me af wie het al deed met 4 maand en waarom?

Terug
Bovenaan