wanneer en hoevaak en hoeveel?? nutrix rijstebloem?

Hoi,

mijn dochtertje is inmiddels al bijna 8 maanden. Ik heb haar toen ze 4 maanden was een klein beetje rijstebloem in de laatste fles gegeven om haar te helpen doorslapen. Maar als je kindje al lekker doorslaapt en geen honger heeft, zou ik het gewoon niet doen. Ik ben er na een maandje ook weer mee gestopt. Vanaf 7 maanden kun je 's ochtends een papfles gaan geven met Bambix.

Wij zijn met 4,5 maand met fruit begonnen en twee weken later met groente. maak je geen zorgen over het zuigen hoor, dat komt vanzelf. Je kunt ook af en toe een stukje appel geven waar hij op kan kauwen zodat hij leert dat voedsel ook vast kan zijn en dat hij er dan op moet kauwen.

Met 6 maanden ben ik pas hele potjes fruit en groente gaan geven, dat is beter voor de darmpjes. Dit is ons schema ongeveer sinds ze 6 maanden is:

7.00 fles (nu met pap) 180cc
10.00 sapje
12.00 fles melk 180 cc (nu ook een broodje)
15.00 fruit
17.30 warm eten (eerst groente)
19.30 fles melk 180 cc

Succes, en maak je geen zorgen, het gaat allemaal vanzelf.

groetjes,

Desiree

Hallo,

Ik geef mijn dochtertje (sinds ze 4 maanden + 1 week is) wat hapjes fruit en sinds gisteren (bijna 5 maanden) ook een paar hapjes groente. Het fruit is nu ongeveer een kwart potje (Olvarit 1e hapje) en de groente bouw ik ook langzaam op. Inmiddels zitten we op het volgende dagschema:

6.30 / 7.00 uur fles 200cc
Rond 8 uur,  half 9  weer naar bed (ze wordt dan meestal om  9.30 uur weer wakker)
10.00 uur fruithapje
Rond 11 uur,  half 12  weer naar bed (tot 12.00 uur redt ze het niet, dus moet ze toch nog even een half uur tot een uurtje slapen)
12.00 uur fles 200 cc
Rond 13.30 uur weer naar bed (meestal wordt ze rond 15.30 uur weer wakker)
16.00 uur fles 200cc
18.00 uur groentehapje
Tegen 19.00 uur weer naar bed (zelfde verhaal; tot 20.00 uur redt ze het nog niet)
20.30 uur fles 200cc + 2 el Nutrix
21.00 uur naar bed en maar hopen dat ze lekker tot 7.00 uur slaapt... ;)

Hoop dat je hier wat aan hebt. Natuurlijk verschilt het af en toe nog en komt het regelmatig voor dat ze niet wil slapen, maar dit schema werkt wel het beste voor haar.

Terug
Bovenaan