Wanneer en Hoeveel ..?!

Dag Dames ...!

Wanneer geven jullie jullie kindjes de eerste fruit/groente hapjes ?!
En hoe combineren jullie dat met de fles ?!
En op welke tijden ?!
Hoeveel lepeltjes ?! Hoelang te bewaren ?!
Sorry voor de vele vragen maar hoor van vele andere optie's

Vandaag heeft Charlotte haar 2 e prikjes gehad en weegt nu 5290 gr.. en is 60cm
Op het CB zeiden ze dat ze erg voor loopt ze doet dingen van een kind van 6 maand ..
Dit deed me erg goed ..Ze reageerde weer erg goed op de prikjes ( Beter als mama )
Wel even gehuild ..Op naar de volgende keer 21 mei
Wie kan mn vragen beantwoorden ?!

Alvast bedankt ..

Mama van Charlotte ( 04-01-2007 )

Hallo,
Wanneer er allergie in de familie voorkomt is het advies om te wachten met bijvoeding tot de kleine 6 maanden is. Is dit niet het geval dan kun je vanaf een maand of vier beginnen.Het handigst zijn de kleine fruitpotjes (bijvoorbeeld van olvarit), op de potjes zelf staat precies vanaf welke leeftijd ze geschikt zijn. Om te starten kies je een potje uit met 1 vrucht bijvoorbeeld puur appel of peer. Je neemt een zacht baby lepeltje (geen metaal) en doopt het puntje in het fruit. De eerste keer slechts een paar hapjes om aan de smaak te wennen. Je merkt vanzelf of het in de smaak valt. Sommige kinderen vinden het direct lekker en happen goed van de lepel, andere kinderen moeten gewoon even wennen. Tot een maand of 6-7 hebben ze voldoende aan borst of flesvoeding dus hoeven ze ook niet perse een potje per dag te hebben.

groet van Else

Dankje  Elze..

Dat over die allergieen heb ik vandaag ook meegekregen op het CB
Zelf heb ik al een paar potjes in huis van Olvarit
Ik wacht er ook nog wel even mee maar ik had die vragen al een tijd in mn hoofd.. En op t CB kan ik het er wel over hebben maar hun willen percee dat het vanaf 6 maanden gebeurd ,.Ik heb van die hittelepels.. dat de rand verkleurd als het te heet is
Kan je de potjes bewaren dan als ze er een paar lepels uit heeft gegeten ?!

Hoi,

In mijn groeiboekje van het cb zijn stickers geplakt waar op staat wat je kindje bij elke leeftijd mag eten. Bij 4 maanden mag je beginnen met een fruithapje van bepaalde soorten fruit en dan zo'n 2 eetlepels. Je kunt inderdaad potjes kopen, maar je kunt de hapjes straks ook (gedeeltelijk) zelf maken. Dan moet je wel weten welke soorten voedingsmiddelen je mag bereiden en je mag absoluut niks toevoegen, dus niet 'met de pot mee eten'.

Groetjes,
Dionne ( mama van Senne 27-2)

Lyanne ..

Wat voor stickers ?!
Ik heb dus geen stickers in Charlotte haar groeiboekje
Elk CB is wel anders natuurlijk
Ik ben ook van plan om straks lekker zelf te maken
Maar potjes zijn handig om mee te nemen

Kunnen jullie ..Jullie schema eens toevoegen van de fles en hapjes ?!
Voor de mensen die hun kindjes al hapjes geven?!

Alvast bedankt !

ik heb ook geen stickers
ik ga boas pas bijvoeden als hij 6 maanden is.eerder hebben ze het nog niet nodig.maar als je het leuk vind en je kindje lekker en hij/zij reageert er niet vervelend op....
met 4 maanden kun je de hapjes gewoon ergens tussendoor geven,maakt niet zoveel uit.ik zou t alleen niet savonds doen want ze kunnen er flink van gaan poepen en dan liggen ze snachts in een vieze broek.vanaf 6 maanden ga je een fles vervangen door groente en fruithap.je kan het geven hoe je maar wil.wat je zelf fijn vind.bij ons op t werk krijgen de baby's een fruithap om een uur of 10,daarna een fles en dan lekker snurken.groente krijgen de meesten niet op het kdv,maar gewoon savonds thuis.maar we hebben er eentje die eet al om 4 uur en dan om 6 uur nog een fles,want die gaat om 7 uur al naar bed.

hallo, een fruitpotje dat open is geweest mag je 48 uur bewaren, en op het cb zeiden ze tegen mij dat je het niet hoeft te combineren want voor een fruithapje mag je geen voeding laten vallen, dus gewoon tussendoor geven, ik geef die kleine van mij steeds om 12 uur (smiddags haha logisch) als die wakker is en gewoon een paar hapjes niet te veel en ik geef hem ook nog niet elke dag want hij is al zo groot zeiden ze op het cb! groetjes patricia

Ik heb van CB een folder gekregen met een schema wat ukkies mogen eten, hangt nu op de koelkast. Helaas geen stickers, nee...
Ik ben zelf allergisch dus ik wacht echt 6 maanden met fruithapjes e.d.
Ik heb al aardig wat allergische ellende gezien bij neefjes/nichtjes, dus alles om het risico te verkleinen!! En nu maar hopen dat hij op zijn papa lijkt... Allergie is errug lastig!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

Terug
Bovenaan