Wanneer ervoor gaan?

hoi Carry,

je hebt al een hoop adviezen gekregen en bij de belangrijkste "ga af op jullie gevoel" sluit ik me graag aan. Je kan nooit alles helemaal op een rijtje hebben en dusdanog plannen dat het goed uitkomt. Zo is er elke keer wel iets. En je weet nooit hoelang je er over doet om zwanger te worden. De maanden vliegen zo snel voorbij. Wij hebben een dochter van 2 en zijn nu alweer bijna een jaar bezig voor een 2e. dus je weet het nooit.
Goed samen erover praten en als jullie gevoel goed is gewoon er voor gaan.
groetjes Silli

Dankjewel allemaal, echt lief. Voor degenen die al lang bezig zijn: ik hoop dat jullie snel zwanger zijn, want ik kan me voorstellen dat het zuur is als je de beslissing hebt genomen een kindje te willen, het maar niet wil lukken. Succes!

Hoi Carry,

Ik vind leeftijd echt niet zo belangrijk, het gaat erom of je je er klaar voor voelt!
Ook financieen zijn niet het belangrijkste, natuurlijk is wat stabiliteit goed en fijn, maar je kunt niet in de toekomst kijken, over 5jr kan jij of je man bijv ook jullie baan verliezen als je net zwanger bent, daar kun je niet op anticiperen.
Volg jullie eigen gevoel!!
Succes met jullie keuze!

Gr MJ

He Carry,

Ik denk dat het moeilijk is om te zeggen wanneer je er nou precies klaar voor bent.
Het wordt jullie eerste kindje dus je weet niet wat je precies te wachten staat. Je kan er ontzettend veel over lezen maar de praktijk is toch altijd anders als wat er staat geschreven.

Er zijn denk ik altijd wel genoeg redenen om het (nog) niet te doen.
Maar die ene reden om het wel te doen, tja dat is vaak wel een hele belangrijke reden, namelijk dat jullie allebei voelen het graag te willen.

Als ik het zo lees hebben jullie een stabiele relatie, een eigen huisje, een baan. Als het goed voelt moet je verder niet meer nadenken maar de stap durven nemen denk ik.

Succes met je beslissing!!

Hoi Carry,

Ik zit in precies dezelfde situatie.
Ben een jaartje jonger, 22 dus. Maar wij zijn ook bijna 5 jaar samen en wonen sinds vorig jaar ook in een koophuis. Allebei een jaarcontract.

Maar ik ben sinds deze maand gestopt met de pil en nu maar hopen dat "het " lukt ;-)
Ik zeg dus tegen jou: DOEN, je gevoel volgen, doen wij ook. en het komt heus wel goed. Marktplaats of Ikea voor de meubeltjes e.d.

Groeten E.

Dankjewel allemaal, ik vind het echt fijn om zoveel steun te horen. Wie weet stoppen we binnenkort met de pil en gaan we afwachten of het ons gegund is. Ik laat het jullie weten!

Terug
Bovenaan