wanneer fruit en groente??

Hallo allemaal..

Ik heb wat vraagjes...

hoe weet je of je kindje er aan toe is om fruit en groetehapjes te krijgen?

ons mannetje is nu 5 maanden en krijgt ongeveer 5 flessen bv van 240cc per dag hij lijkt hier wel genoeg aan te hebben hoor, maar wanneer wij iets eten of drinken kijkt ie dat bijna uit onze handen en monden. 2 wkn geleden hebben we hem een likje slagroom gegeven, dit vond hij erg lekker, trok bijna het hele stuk gebak van mijn schoteltje, ook caramelvla vind hij lekker ( ja, als het maar zoet is..)

maakten jullie zelf een prakje of gaven jullie uit een potje??
hoeveel geef je dan??

nou ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen..
alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes
saskia
 
Niet echt slim om je kind nu al dat soort dingen als vla, slagroom enz te geven. Lijkt mij veel te vet!
Waarom nu al je kind aan zoetigheid laten wennen? Straks wil hij niets anders meer.
 
Ik ben rond 4 maanden met fruit begonnen, eerst rustig 1 smaak en toen na paar dagen een smaak erbij,maak nu zelf fruit(kindje is nu bijna 6 maand)
Met 5 maanden met groente begonnen wortel uit een potje en maak nu ook zelf wel groente. Ben begonnen omdat ik het idee had dat ie wel eens wat anders wilde dan borstvoeding en dat klopt aardig... Hij kijkt mij ook alles uit de vingers en kreeg toen het zo warm was ook wel eens een likje ijs echt smikkelen.
Groetjes Liesbeth
 
als je kind je eten bijna uit de hand kijkt is hij echt toe aan vast voeding. Je hebt groentepotjes waarop staat vanaf vier maanden. Je hebt fruitpotjes vanaf vier maanden. consultatiebureau zegt dat je groente mag geven vanaf 6 maanden. Anderen zeggen dat je beter met groente kan beginnen omdat ze anders aan het zoete van fruit wennen en is het moeilijker om ze te laten wennen aan groente.
Ik zou beslist niet beginnen met slagroom en dat soort zaken. Kinderen die dit al heel vroeg krijgen weten wat het is en vinden het moeilijk om nee te krijgen. Je bent als moeder snel geneigd om het dan toch te geven met als gevolg dat overgewicht een probleem wordt. Des te langer je snoep kan uitstellen des te beter.
Karin
 
Mijn dochter is nu 4 1/2 maanden en krijgt naast borstvoeding en fles nu fruithapjes, dit vindt ze heerlijk. Ik zou nog even wachten met andere dingen zoals groentes en zoetigheden, wel als het warm is extra water en thee.
 
Er wordt juist aangeraden om eerst te beginnen met groente voordat je begint met fruit. Dit omdat groenten makkelijker te verteren zijn voor de darmen. Fruit is juist prikkelender voor de darmen.
 
Terug
Bovenaan