Wanneer fruithapje????

Hallo allemaal,

Mijn dochter is 9 weken oud. Ze krijgt borstvoeding in een flesje en doet het hier heel goed op. Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met fruithapjes. Op de potjes staat 4 maanden, maar iedereen om me heen zegt dat je daar al eerder mee kunt beginnen. Wat zeggen jullie????

Groetjes Rossi46

Hoi,

wacht zeker tot 4 maanden, eerder zijn maag en darmen nog niet klaar voor het verwerken van ander voedsel dan melk.
Tegenwoordig wordt zelfs 6 maanden aangeraden, maar vanaf 4 maanden kan het voor de darmen in ieder geval geen kwaad meer. Wel wordt aangeraden om tussen 4 en 6 maanden de fruithapjes niet als bijvoeding te zien (dus zelfde hoeveelheid melk blijven geven) maar als wennen. Vervang dus geen melkmaaltijd door fruit tot 6 maanden.

groetjes, Ellen

Hallo,

Mij werd geadviseerd om voor de 6 mnd geen bijvoeding te geven omdat de darmpjes er dan nog niet helemaal klaar voor zijn en ivm allergien.
Nou geeft ik zelf ook borstvoeding en  in princiepe zit daar alles al in (voor het eerste half jaar).  Julian is nu bijna 7 maanden en is net begonnen met fruit en groente.  
Als ik jou was zou ik er dus even mee wachten..

Groetjes

Hallo hallo,

Ik ben met fruithap begonnen toen mijn dochter 3 maanden was. Ze is geen beste drinker, dus besloot ik er eerder mee te starten. Natuurlijk niet direct een flesje vervangen, maar gewoon na de fles een paar hapjes. Even een half uurtje wachten en dan proberen. De flesvoeding blijft de hoofdvoeding, het fruit is gewoon voor erbij.
Om aan nieuwe smaken te wennen ben ik begonnen met 1e hap vanaf 4 maanden van Olvarit.
Het cb heb ik hier (achteraf) over ingelicht en zij vonden het geen probleem zolang het maar geen fles vervangt, want idd de darmen zijn nog niet volledig rijp genoeg voor een 1/2 pot fruit of groente.

Groetjes
Sandra (mv Daphne 20wk)

Hoi,

Mijn dochter kreeg met 6 maanden voor het eerst een fruithapje. Vooral ook omdat ze veel last heeft gehad van krampen.
Maar mijn vraag is eigenlijk waarom je eerder wil beginnen dan 4 maanden. Je kindje heeft het niet nodig.
Je kan het nog lang genoeg geven.

Groetjes

hoi hoi

mijn dochtertje kreeg met 3 maanden fruithap en ze vond het echt heerlijk vooral als ik aardbei en banaan mixte om te smullen vond ze het en ik vind als je denkt dat ze het aan kunnen waarom niet mij dochtertje is zo ie zo echt geen drinker qwa fles en nu is ze 8 maanden en nog steeds geen flessen drinker ik begon dat ze 5  maanden was met groente hap en het consultatie bureau vond dat goed meer ook omdat ze niet erg goed drinkt bij 6 maanden ben ik brood gaan geven en ook dat vond ze geweldig ze eet er nu 2 op meer bedoel ik te zeggen wie zegt dat het niet goed is mijn dochtertje is kern gezond en heeft nergens last van gehad en als je denkt dat je kindje het kan sommige kinderen willen gewoon niet de graag de fles maar wat afwisseling.

groetjes linda moeder van romy

Hallo,

Wij zijn met 4 mnd begonnen met 0,5 potje fruit 's middags en 0,5 potje groente 's avonds. Bij het cb adviseren ze om pas met 6 mnd hiermee te beginnen.
W.s. zal ik bij een evt. volgend kindje eerder beginnen met deze hapjes, want vanaf het moment dat we ermee begonnen was onze dochter verlost van haardarmkrampjes en kwam haar ontlastingspatroon goed op gang!
Dus kijk goed naar je kind en volg je gevoel.
En als het nog te vroeg is voor je kleintje voor fruit en/of groente geeft ie dat zelf wel aan m.i.

Groetjes Elle

Onze zoon kreeg met 3,5 mnd fruit.
Ik merkte dat hij iets anders wilde dan alleen maar die flessen.
Moet je je eigen eens voor stellen dat je 3,5 mnd alleen maar vla moet eten(dezelfde)
dan wil je toch ook wel eens iets anders

Terug
Bovenaan