Hallo Rossi46,
Super dat je je kindje borstvoeding geeft . Daarin zit alles wat je kindje nodig heeft. De melk past zich aan aan je kind en de eerste 6 maanden heeft je kindje niets anders nodig. Daarna kun je je kindje langzaam laten wennen aan vast voedsel. Mijn cb zegt dat een kindje vanaf 6 maanden behoefte krijgt aan vitamine C, dus dat je daarom met fruit zou moeten beginnen. De eerste tijd is het echt bijvoeding en blijf je dus nog gewoon borstvoeding geven. Meer informatie vind je op www.borstvoeding.com
Je kunt je kindje nog zijn/haar hele leven vaste voeding geven en borstvoeding is maar zo'n korte tijd, geniet ervan!!!!
Bij flesgevoede kinderen schijnt het ook beter te zijn om tot de 6e maand te wachten, maar dat adviseren nog niet veel cb's. Meestal begint men vanaf 4 maanden.
Ik vond het artikel over de Rapley-methode in de laatste Ouders van Nu heel erg leuk, ik zit erover te denken om dat ook te gaan doen. Al die prutjes spreken mij niet echt aan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zal 'es op de site zoeken naar een Rapley-topic en anders maak ik er misschien wel 1 aan.
Veel plezier met je kind!!
Groetjes,
Sally