wanneer fruithapje?

Hoi hoi,

Wij wilden ook wachten tot 6 maanden, maar met 5,5 maand was ie er echt aan toe aan iets anders. Je moet gewoon naar je kindje kijken.... Je merkt vanzelf wel als ze niet meer genoeg aan de fles hebben.

succes

Hoi
Bij mijn oudste zei het CB toen hij 4 maanden was dat ik wel mocht beginnen met een fruithapje (das nu bijna 4 jaar geleden). Nou, hij heeft er niks aan over gehouden, want ze eten de eerste 4 weken amper wat, dan zijn ze dus al bijna weer 5 maanden voordat ze meer gaan eten. Die paar weken maakt dan ook niks meer uit voordat ze 6 maanden zijn. En, je merkt het gauw genoeg als ze er op reageren, dan stop je gewoon. Dat lijkt me heel simpel (als je niks uitprobeert dan weet je ook niks).

Nu, mijn jongste is bijna 11 maanden, bijna een jaar dus is het al weer anders. Hoewel ik echt niet een advies heb gekregen. Ik heb een heel fijn CB, zij geven ook aan: 'het is je tweede dus je weet echt wel genoeg'. Mijn dochter was wel wat exzeemachtig, maar alsnog ben ik met 5 maanden begonnen. Het werd er niet erger op.
Bepaalde groent mogen kinderen onder het jaar ook nog niet hebben. Ik heb met 10 maanden gewoon uitgeprobeerd wat ze al kon verdragen. Dat was dus prima. Met 7 á 8 maanden zou ik nog wat voorzichtig zijn. Maar 10 maanden, ach dan zijn ze bijna een jaar...en krijgen ze wel krampjes, nou dan weet je genoeg!
Gewoon uitproberen zou ik zeggen!!!

Terug
Bovenaan