wanneer fruithapje

Hoi,

Ik ben van plan om toch te wachten tot rond de 5-6 maanden. Ben bij Julia wel begonnen zo rond de 4 maanden, maar zij heeft behoorlijk veel last van eczeem gehad. Natuurlijk weet je nooit of het aan de bijvoeding heeft gelegen, en ze is er helemaal overheen gegroeid, maar ben nu toch maar wat voorzichtiger.
Tijn lijkt een makkelijker huidje te hebben, maar tot nu toe heb ik niet het idee dat hij al op fruit / groente zit te wachten. Maar goed, zoals ook al eerder is gezegd, ik kijk wel, op het moment dat hij eraan toe is, krijgt hij wel..........

Hoi,

Ze zeggen de kindjes die de borst krijgen die pas vanaf 6 maanden en de flessen kinderen vanaf 4 maanden.
Ik ben gelijk met de fles begonnen na de geboorte en 22 september wordt hij 4 maanden, 29 sept. naar het consultatieburo en dan gaan ze zeker vertellen dat ik met fruit mag starten want dat zei ze de verleden keer al dat als hij 4 maanden is ik daarmee mag starten.
Hij begint er echt aan toe te raken want hij kijkt het eten uit onze mond en heeft niet meer genoeg aan z'n fles.

he,
Ja ik heb indd ook gehoord, met 4 maanden als je kunstvoeding geeft. en 6 maanden als je bv geeft. Dit ivm allegieen en exceem enzo...

Hej!
Onze Linde is nu 16 weken en zou in principe al met haar eerste hapje mogen beginnen. Ik geef BV dus ik wacht zelf nog liever eventjes. Ik wilde alleen vertellen hoe het hier in Zweden gebracht wordt. Op het CB kreeg ik een boekje mee, geschreven door kinderdiëtisten. Zij adviseren om te beginnen met aardappelpuree, om niet meteen het kindje te laten wennen aan de zoete fruitsmaak van al die lekkere fruithapjes. Die geef je na de groentenintroductie. De aardappelpuree moet wel van goede aardappelen gemaakt zijn (zonder plekken of groen) en zonder zout gekookt. Zij adviseren om het met moedermelk-flessenmelk te mengen. Het gaat steeds maar om een theelepeltje puree per keer. Verder aanvullen met gewoon BV-fles.
Verder geen nitraathoudende groenten, honing en zout of gekruide zouten.
Qua gluten is onderzoek gedaan, en het schijnt voor een baby goed te zijn gluten te proberen terwijl ze nog BV krijgen. (er staat niet bij of dat ook voor de fles geldt). Het boekje houdt verder leuke babyprakjes recepten in, op leeftijd. Je hoeft er geen sterrenkok voor te zijn.

Ik vond dit wel leuk, ik weet nog met de beide jongens dat het gewoon het fruithapje was met 4 maanden (ik gaf toen ook BV). Dit keer kan ik dus iets nieuws testen...
Groetjes Pippi

Ik heb eens in de oude consultatiebureau papieren van mij en mijn broer gekeken en mijn broer kreeg met 8 weken al elke dag 2 eetlepels appelmoes, ik kreeg dat vanaf 3 maanden (was ook een stuk lichter dan mijn broer). Met 4 maanden kregen we nog steeds appelmoes en daarna een potje bruine bonen met appeltjes én 2 eetlepels yoghurt.
Bij onze oudste heb ik met 3,5 maand voor het eerst een fruithap en groentehap gegeven. Hij zat toen al aan 1 liter flesvoeding per dag en had gewoon nog honger. Nu merk ik aan Koen dat hij ook veel honger heeft. Hij is nu 6 weken en krijgt 5 flessen van 165 cc. Die gaan goed op maar hij komt er nog steeds eigenlijk 24 uur niet mee door. Ik zit er nu maar aan te denken om hem 2 theelepeltjes rijstebloem door de fles te doen. Het is hypoallergeen en zit ook in de voeding voor hongerige babies dus kwaad kan het vast niet. Wie geeft er nog meer al rijstebloem?

@Nienke1976

Joah krijgt ook al een tijdje rijstebloem in zijn fles, om de voeding wat dikker te maken, zodat hij minder spuugt. Dat kan geen kwaad als ze dat krijgen voordat ze 4 maanden zijn. en je kan gewoon 1 klein schepje doen per fles, kijken of hij daar genoeg aan heeft.

Groetjes Bianca

oeps, hij was al verzonden.
Ik bedoel... wanneer op de dag geef je het fruithapje? Of maakt dit niet uit en voor of na de fles?

grt

Terug
Bovenaan