Wanneer ga je naar de dokter

<p>Hallo,</p><p>Ik vraag me af of ik een afspraak moet maken(Maar ook durf ik het niet)</p><p>Sinds ik ben begonnen met ovulatie testen ben ik er achter dat als 2 positieve testen heb en ga tellen vanaf de 3de dag al 1 zeg maar. Ik op de 9de dag bloedverlies heb. Zou Dit niet veel te kort zijn?</p><p>Ik had net eindelijk besloten om te gaan bellen maar dat kon maar tot 16.00 en het was 16.05.</p><p>Afgelopen ronde dacht ik 5 dagen over tijd te zijn maar ik denk dat ik toen te vroeg ben gestopt met testen en een verkeerde datum heb aangehouden.</p><p>Wel heb ik nu 10 dagen bloed verlies gehad, naar mijn idee ook erg lang.</p><p>Heeft iemand hier ervaringen mee.</p><p>Het maakt me allemaal erg onzeker.</p>

Beste is een app gebruiken.. zo heb ik t ook gedaan en die klopte precies.. 

verder vind ik je niet heel duidelijk.. als jij bijv vandaag en morgen een positieve ovu test hebt dan heb je, je eiersprong overmorgen. Positief testen is niet dat je eiersprong er ook al is. Verder gewoon allemaal hulp middelen gebruiken.. ovu testen, temperaturen & een app.. 
hoelang ben je al bezig?? 

Begrijp ik je goed dat je bedoelt dat je dus 2 dagen positieve ovulatie testen hebt, je de dag na die 2 dagen als eerste dag rekent en dan 8 dagen later je menstruatie hebt? Dus dat dat de tweede helft van je cyclus, je luteale fase, circa 9 dagen is?

Een korte lt fase komt voor, maar als hij korter is dan 11 dagen wordt er vaak wel aangeraden om in actie te komen. De kans bestaat dat als er een eitje bevrucht is, het niet lang genoeg de tijd heeft om te kunnen innestelen. 

Is dit iedere cyclus zo bij je? Ik zie in je reacties dat jullie al een tijdje aan het proberen zijn. Als het iedere cyclus is, zou ik inderdaad bij de dokter aankloppen.

sannestar: wij gaan nu de 8ste ronde in. Ik gebruik een app en ovulatie testen. Tempen doe ik niet. Dit omdat dat altijd op het zelfde tijdstip moet zijn en ik dacht in de ochtend voor je uit bed stapt. Dan zou ik iedere dag me wekker om 6u moeten zetten ook als ik een avond dienst heb.
Nienaapie: je begrijpt me goed. Heb het nu 3 maanden gehad, afgelopen cyclus weet ik het niet zeker ik denk zelf dat ik te vroeg ben gestopt met testen toen nog niet positief was maar ik hem daar wel voor heb aangezien.
Ik ben echt bang voor wat de dokter gaat zeggen! En we een heel traject in moeten of nog erger ik niet zwanger kan worden.

Ah dat snap ik heel goed. Ik zou dat ook spannend vinden. Maar doe het toch maar. Want als dit iedere keer is, schiet het ook niet op. En wie weet is het allemaal niet zo heel schokkend en is er een vrij simpele oplossing. Ik begrijp dat het eng is, maar het hoeft niet direct één of ander enorm traject te worden.
Misschien is er zelfs wel helemaal niets mis he. Zeker omdat je zegt wat te twijfelen over de vorige cyclus. Maar dan weet je in ieder geval hoe en wat en blijf je niet in de onzekerheid zitten. 

De dokter kan je ook misschien wel wat voorschrijven waardoor je LF langer wordt, misschien heb je wel geen vervelend traject nodig. Maar als je bang bent om slecht nieuws te krijgen en daarom geen contact opneemt met een arts, gaat het mogelijk wel nooit lukken. Dat lijkt me een stuk vervelender dan misschien wel een traject.

De dokter heeft vakantie.  De assistent gaat maandag met haar overleggen dus ik kan maandag middag terug bellen ?

Terug
Bovenaan