Wanneer gaan jullie het vertellen?

hoi meiden,
hebben jullie al ideeen over wanneer en hoe jullie het gaan vertellen?
Ik heb al een behoorlijke uitpuilbuik door mijn vorige zwangerschap, dus in die zin is het lastig geheim te houden, maar wij willen zeker de echo van 12 juni afwachten. Als die goed is, vertellen we het misschien meteen aan de ouders. Die nacht gaan we op vakantie, dus kan het ook zijn dat we het pas na de vakantie zeggen. We hebben in ieder geval nog 2 weken om er over na te denken.
Ook over hoe we het willen vertellen. Het is leuk om er een grappige draai aan te geven, maar wij zijn niet zo origineel.
hebben jullie leuke ideeen?

groetjes
Patricia mama van Bas*

Mijn ouders en broertje wteen het al, maar dat kwam doordat ik vrijdag had getest en we met hun vier dagen naar schiermonnikoog gingen, en ik het niet leuk vond dat ze er achter zouden komen doordat ik het hele weekend geen wijntje zou drinken, en mijn ouders wisten dat we bezig waren door een blunder van de huisarts....
dus we gaan mn schoonouders het ook gauw vertellen, verder wil ik wachten tot de echo.... wel moeilijk om je mond te houden vind ik, maar toch wil ik dat wel...

Je hebt ook van die leuke gedichtjes die je dan in een foto lijstje kan doen, zal eens kijken of ik mn kan vinden....

Groetjes!! marieke

De enige die het bij ons weten zijn; mijn moeder, mijn vriend en ik. Door mijn vorige miskraam en het snelle inlichten van mensen zit ik nu nog met vragen van mensen. (Zou 13-06-08, jaja vrijdag de 13e uitgerekend zijn) Of ik al bevallen ben etc. Is heel moeilijk. We wachten nu af tot ik 13 weken zwanger ben en dan lichtten we de rest van de familie in.  

Bij ons weten een aantal mensen het al... De bevriende buuf omdat die in de buurt was vlak na de test en ik nogal geemotioneerd was toen, maar ik weet zeker dat ze het niet verder zal zeggen. Mijn 2 diensthoofden, erg vroeg maar ja in de zorg kan het handig zijn om het al te laten weten. Verder zeggen zij het ook nog niet verder. Onze oppasmoeder weet het ook al, omdat ze zodanig druk bezet is is het het handigst om het zo vroeg mogelijk te laten weten. Omdat we al even 'bezig' zijn weten mijn ouders daarvan, en ik weet zeker dat mijn moeder ieder signaal dat ik bewust/onbewust geef op zal vangen. En ik ben erg slecht in dingen verborgen houden voor haar... Dus over anderhalve week (als we weer in NL zijn voor een weekend) gaan we het hen laten weten door ons dochtertje een tshirt te laten dragen onder het jasje dat mijn moeder uit gaat doen. En omdat het anders een beetje oneerlijk is gaan we mijn schoonouders over 3 wk op de hoogte brengen, door de echo als etiket op een wijnfles te plakken (buren hebben een prachtig ontwerp daarvan van hun 1e kindje).
Verder wil ik het nog even stil proberen houden omdat het natuurlijk een spannende periode blijft... Ik vind het toch fijn dat er een paar mensen zijn die het weten zodat je je enthousiastme toch ergens kwijt kan... Anders hou ik het niet vol om tegen iedereen te zwijgen, ben daar echt niet goed in als dat de hele dag door je hoofd gaat...
Grtz, Esther.

Hoi allemaal

Bij ons wisten de ouders en schoonouders het heel snel. Dit komt omdat het eigenlijk allemaal niet lukte. Ik moest laten bloedprikken de 22ste dag van de cyclus en de 3de dag van de nieuwe cyclus. Aangezien ik heel panisch ben voor prikken vroeg mijn moeder hoe het was gegaan de 22ste dag. Zij kan ook verder tellen en vroeg een aantal dagen later hoe het wederom in het ziekenhuis was gegaan. Toen kon ik me niet inhouden en "moest" ik wel zeggen dat ik niet was geweest. Ja en 1 en 1 is...
Dus na 3 weken wisten de ouders en schoonouders het al. Mijn broertje wist het ook vrij snel. Mijn schoonzus woont in Kenia en komt dit weekend naar Nederland, dan gaan we het haar ook vertellen. Verder is het een groot geheim. Ik ben nu bijna 7 weken zwager. 18 juni moeten we weer naar de gyn ( ben dan bijna 10 weken) daarna gaan we het vertellen.

Wij hebben een kaart gekocht met Opa en Oma erop, daar een dichtregel ingeschreven en die kaart tijdens een etentje gegeven. Beide ouders vonden het een geweldige manier van vertellen.... Misschien is dit een idee voor je

Liefs Nienke

Beide moeders en alle broers en zussen weten het al. Rest van de familie, vrienden en werk wachten we nog even mee. Eine van de maand is mijn oudste jarig, dus dat is wel een mooi moment. Tegen die tijd ben ik 10 weken.

Hallo allemaal,

Wij hebben het nog niemand verteld, we hebben 2 juni een echo dus als dan alles goed is gaan we het aan de familie vertellen. Wij hebben ook een gedichtje uitgeprint en die doen we dan in fotolijstjes die we inpakken. We vinden het wel erg moeilijk om het nog aan niemand te vertellen. Nog 3 daagjes wachten!!

Groetjes poeh

Bij ons weten de ouders het. We hebben het 2 weken geleden gewoon verteld, zijn ook niet zo creatief haha. Toen  mijn schoonzusje zwanger was, hebben ze het met kerst bekend gemaakt door schoonmoeder  een kerstbal te geven met oma er op. Vond ik wel een leuk idee. Helaas is het nu geen kerst  .

Terug
Bovenaan