Wanneer gaat je buik groeien

Hoi allemaal,

Aanstaande donderdag ben ik 16 weken zwanger.
Nu is mijn buik nog helemaal hetzelfde dan voordat ik zwanger was. Ik voel nog helemaal geen verschil. Ik kan mijn broeken gewoon nog steeds aan. Zelfs mijn knoop kan nog gewoon dicht.
Ik ben wel wat steviger maar op een gegeven moment moet mijn buik toch wel gaan groeien?
Hoe zit het bij jullie?

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,

Ik paste met 16 weken nog maar in 1 van mijn broeken, maar mijn buik is ook wel uitzonderlijk dik! Er zijn genoeg vrouwen bij wie je het pas na 20 of 24 weken een beetje gaat zien hoor - maak je niet druk, alle mensen zijn verschillend!

Intussen ben ik alweer uit enkele zwangerschapsbroeken gegroeid, en moet naar een grotere maat - en dat terwijl ik pas 7,5 kilo ben aangekomen. Kennelijk zit 't allemaal op de voorkant (ik heb zelfs nog een beetje taille boven m'n buik!). Tja, je hebt 't niet voor 't kiezen, maar ik wil maar zeggen: wees maar blij, hij wordt nog dik (en zwaar) genoeg, die buik! Die van mij wordt al wel erg zwaar, pffffft.... :)

~Hilde

Hoi,
Bij de eerste zwangerschap kan het inderdaad erg lang duren voordat je iets ziet. Heel frustrerend vond ik, want ik wilde pronken met een buikje. Helaas werd ik alleen maar overal dik!
Bij latere zwangerschappen is het meestal eerder te zien. De buik lijkt dan te weten wat het moet doen. Vaak al naar drie maanden heb je dan een duidelijk zwanger buikje.
Nog even geduld dus voor jou, maar geloof me, straks is het zo dik dat je niet meer bij je voeten kan!
Ivy

Ik heb tot ongeveer week 20 mijn eigen broeken aan kunnen houden, ik heb me ook weken suf gestaard op mijn buik, "is-ie echt niet een beetje dikker??" Ik was ook een beetje teleurgesteld, maar opeens ergens in week 19-20 een groeispurt! Van de ene op de andere week zag ik er echt zwanger uit, ha, ha!
En nu is de buik zo enorm dat ik met smart terug verlang naar mijn eigen buikje...
Dus wanhoop niet, de buik komt echt!!! En je moet 'm waarschijnlijk langer rondsjouwen dan je lief is. En iedere zwangere is uniek..

Veel succes!

Karin (40+6 weken, formaat walvis, ha, ha!)

Hai,
Bij de eerste kwam de buik ook pas met 20 wk. Ik kon ook niet wachten om ermee te pronken. Maar hij kwam maar niet en dus ging ik maar een beetje met m'n buik naar voren lopen.(hihi)
Bij de tweede begonnen met 8 wk m'n broeken al te strak te zitten!
Wat ik ook heb gedaan bij allebei, is foto's nemen van je buik. Met 20wk mee begonnen en dan elke 4 wk. Is erg leuk om later naast elkaar te leggen en in het plakboek te plakken.
Groetjes.

Hoi,

Ik heb tot ongeveer 19/20 weken mijn broeken etc. gewoon gepast.
Iedereen vroeg "ben jij zwanger??" Nou leuk hoor dat dacht ik
ook.....ik wil wel zo'n bolle buik krijgen nu. Op het eind had ik nog
niet echt een grote buik....maar je kon het zien!!

Ons meissie woog 3520 gr en was 51 cm dus klein was ze niet. Inmiddels is ze alweer 20 weken!!

Groetjes Claudia en Maud-je

Hoi,
Ik ben nu 20wk zwanger en nu kun je het wel goed zien, maar dat was 2 weken geleden nog niet zo! Mijn buik is ineens enorm gegroeid, maar tot 17 weken kon je het echt nog niet zien. Dus wie weet hoe snel het bij jou ineens gaat...
Groetjes Judith

Hoi Maike,

Ik ben vandaag 17 weken zwanger en heb een paar dagen geleden dezelfde vraag hier op het forum gesteld. Bij mij zie je dus ook nog niks.  Elke dag bekijk ik  mezelf uitgebreid in de spiegel om te kijken of ie misschien gegroeid is.  Ik ben wel 2 kg aangekomen, maar die zijn niet in mijn buik gaan zitten in ieder geval. Aan de reacties hierboven te lezen, moeten we maar geduld hebben denk ik.

Groetjes,
Attie

Terug
Bovenaan