Wanneer gezin compleet?

Hoi allemaal,

Momenteel in verwachting van ons 3e kindje (begin oktober uitgerekend). Wij hebben tevens nog twee kids van 1,5 en bijna 3. Ik vraag me af… wanneer komt het gevoel dat het gezin compleet is? Ik vind het erg moeilijk om me voor te stellen dat dit mijn laatste zwangerschap is en fantaseer soms over nog een kindje… dit is echt vanuit m’n hart/gevoel.
Ik vind het lastig om te omschrijven maar ik wil gewoon heel graag dat dat gevoel/verlangen weg gaat en genieten van het gevoel dat we compleet zijn. 3 kids is een onwijze rijkdom en me verstand zegt dat het zo goed is, ook uit praktisch en financieel oogpunt… maar ben bang dat het gevoel naar nog een kindje niet weg gaat….

Ben benieuwd of meer vrouwen hier ‘last’ van hebben of misschien tips oid hebben.

Liefs

Oooooo ik begrijp EXACT wat je schrijft!!

Hier 2 meiden. De oudste is 3 jaar en 9 maanden en de jongste wordt deze maand 2 jaar. En vandaag slikte ik m'n laatste pil, we gaan proberen voor een 3e kindje! Hopelijk volgend jaar zomer een gevuld huis met 3 kinderen.

Ik weet ook echt bijna zeker dat het na 3 kinderen klaar is. Mn verstand zegt dat 3 écht genoeg is. Ik vind 2 soms al best pittig en heb nooit rust, met 3 wordt dat natuurlijk alleen maar erger. Met 3 is het écht klaar. Al wil ik wel heeeeel graag die 3e, want met 2 vind ik het weer te rustig en te standaard en lijkt me vooral in de toekomst te saai.

Maar als ik me inbeeld dat ik binnenkort voor de 3e en laatste keer een zwangerschapstest in m'n handen heb, voor de 3e en laatste keer een baby in m'n buik heb rn beval.. dan kan ik dat echt niet geloven. Is het dan écht al voorbij daarna? Nooit meer een baby in m'n buik?? Ik vind die gedachte echt bizar, terwijl ik dus nog niet eens zwanger ben van de 3e haha.

Ik voel me dan ineens oud en echt mama ofzo, terwijl ik 'nog maar' 29 jaar ben haha.

Ik heb bedacht dat ik wel zie wat de toekomst brengt. Toevallig had ik het er gister met m'n man over. Eerst die 3e baby maar en dan zien we wel. Ik denk echt dat dat de laatste is, maar wie weet gaat het over 3 jaar toch ineens weer kriebelen als de kinderen ouder worden en dan kan er nog prima een 4e komen. Geen idee hoe je dan in het leven staat en hoe alles dan loopt. We zien het tegen die tijd wel ;)

Ben ik ook wel benieuwd naar! Heb nu 2 kinderen waarvan de jongste bijna 5 maanden is. Heb altijd gezegd dat ik wel graag 3 kinderen wil. Heb nu ook nog niet het gevoel dat het klaar is. Toch vraag ik me ook wel eens af hoe druk 3 kinderen is. Vind 2 nu soms al druk, vooral als we de deur uitgaan. En dan weer het slaapgebrek enzo, die ik ni ook nog heb ;) niemand soms dit dubio?

Wat super fijn om hier herkenning in te vinden! Het is ook echt precies hoe je het omschrijft! En ach als de kids naar de basisschool gaan hebben we ook weer meer tijd toch ?
Niet alles is leuk en er zijn genoeg momenten dat het echt zwaar is maar je krijgt er zoveel voor terug! Ik geniet nu ook echt weer van het zwanger zijn en de bewegingen in me buik… ga dat straks weer missen maar kan tegelijkertijd ook niet wachten tot de kleine er weer is en je lekker kan knuffelen en kroelen, oké de gebroken nachten zijn wat minder maar ook dat komt weer goed! Alle fases zijn gewoon zó leuk en alles gaat zó snel! Wij hebben toevallig ook twee meiden (zwanger van nog een meid en ben 31jr) en als ik zie hoe veel ze aan elkaar hebben en hoe leuk ze met elkaar spelen voel ik me zo intens gelukkig! Ik hoop straks echt dat ik het gevoel ga ervaren dat het goed is zo en het gevoel heb dat het gezin compleet is…

Leuk en spannend dat jullie ook voor de derde gaan!!

Ja herken je dubio hoor! Dat zijn inderdaad de minder leuke momenten… of als je ze straks alle 3 op tijd op school moet krijgen… maar merk nu ook dat m’n dochter van 3 al wat zelfstandiger wordt met betrekking tot aankleden en klaar maken enzo… ben er zelf ook gewoon wat makkelijker in geworden dat ik me niet zo snel druk maak als je denkt dat je twee kids netjes aangekleed hebt en er eentje besloten heeft zich weer uit te kleden ? ik lach er maar om…
Of dat de jongste precies een volle poepluier heeft als je weg wilt gaan… dat soort dingen, vet irritant maar kan me er ook niet druk om maken…

Mijn man werkt off shore en is 4 tot 6 weken weg en daarna 4 tot 6 weken thuis… ben heel benieuwd hoe het gaat straks met 3 kids als hij zoveel van huis is. Voordeel is wel dat hij daarna gewoon lekker vrij is en super veel helpt en we alles echt samen doen.

Ik herken het gevoel ook heel erg. Ik heb altijd redelijk makkelijke zwangerschappen. Ben in het begin wel misselijk en moe, maar ik ben het nooit zat als de 40 weken in zicht komen. Ik heb 2 jongens 1 van 4,5 jaar en de tweede gaat richting de 2,5 jaar. Zelf ben ik 34 jaar en komt er over 2 maanden en meisje bij.

Doordat deze zwangerschap voor mij wel wat zwaarder is, en het nu ook nog eens een meisje is. Heb ik nu wel meer zoiets van ik zou er tevreden mee kunnen zijn als dit de laatste keer is. Al blijf ik het een geweldig gevoel vinden dat getrappel in mijn buik, en kan ik intends genieten als ik de jongens samen zie spelen.

Ik zeg daarbij wel altijd zeg nooit nooit. Want ik zou het heel vervelend vinden dat ALS ik nog een keer zwanger word het kind achteraf moet horen dat wij een gezin van 3 wel compleet vonden.

Snap het helemaal! Onze jongste (van de 3) is nu 3 maandjes oud en tijdens de zwangerschap was ik ook ‘bang’ dat het gevoel van compleet te zijn maar niet zou komen. Maar nu ze er is, merk ik dat het heerlijk is om de te kleine baby spulletjes weg te doen en niet meer te bewaren op zolder! En het is echt een gevoel inderdaad, dat ik denk, ja het zou nu compleet kunnen zijn. Dat gevoel had ik bij onze andere meiden niet en wilde ik de spulletjes bewaren voor wat als..Maar nu 3 mooie en gezonde meiden, het is goed zo. 
Hoewel ik niet uitsluit dat we er over een paar jaar misschien weer anders over denken. Voor nu zijn wij gezegend met dit stel en meer dan compleet. 
En wat betreft de drukte.. ik vond de overgang van 1 naar 2 heftiger dan nu. De derde doe je er gewoon bij haha, druk was het toch al! En de gezelligheid maakt zoveel goed! 

Hier ook in dubio. Oudste is bijna 4, jongste 1,5. Partner wil niet persé meer. Maar ik heb moeite met spullen wegdoen/ weggeven. Heb met pijn in mijn hart een wiegje en wipstoel weg gegeven aan een zwangere kennis. Maar ik heb nog wel kleertjes bewaard. 3 kinderen lijkt me wel een stuk meer gedoe. Ik zie ook wel op tegen nog een bevalling en kraamtijd, met twee andere kleintjes die nog rondlopen. Ik heb niet veel netwerk die me kan helpen. En dan weer gebroken nachten, borstvoeding. Wat dat betreft zitten we nu in rustiger vaarwater. Maarja .. Ik volg nog momfluencers op Insta. Heb het gevoel dat het nog niet af is... 

Terug
Bovenaan