Wanneer groot bed??

Hallo allemaal, ik ben al een tijd niet online geweest.
Ik vroeg me af wanneer de beste tijd was om van baby bedje naar een peuter/eenpersoonsbedje te gaan? Onze zoon is bijna 2, pienter mannetje
maar ik weet niet zo goed of hij al in een groot bed zal blijven liggen.
Wat is jullie ervaring en advies?

Groetjes Sjors
 
Hoi, onze dochter was 23 maanden toen ze naar een groot bed ging. (ivm de komst van broertje) Haar betrokken bij het kopen van het bed en ze vond/vind het helemaal super. Wij hebben het bed met de ene kant tegen de muur staan en aan de open kant hebben we zo'n bedrekje van de prenatal geplaatst. Die is uitschuifbaar en staat op de lattenbodem en door het matras wordt het op zijn plek gehouden. dat gaat goed. Een keer het rekje weggehaald en toen was het midden in de nacht BOEM. Maar ze sliep gewoon verder. Het rekje staat er nu weer hoor.
Veel ouders kiezen voor een peuterbed of meteen een groot bed zodra het kindje uit het ledikant klimt of zich laat vallen. Uit een gewoon bed kunnen ze ook vallen maar niet van zo hoog.
Ik ben zelf van mening dat hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt voor een kindje om de overstap te maken.
Groetjes, lianne
 
hoi,

Onze zoon van 2 is net voor zijn 2de verjaardag naar een groot bed gegaan. De eerste nacht was een drama hij kwam er telkens uit. De nachten erna ging het gelijk goed. Het was een hele verademing voor hem om niet meer opgesloten te liggen in het ledikantje.

Verder hebben wij wel een bedhekje gekocht, anders valt hij eruit. Maar dit gaat   nu heel erg goed.

Succes met je keuze.

Groeten,
Marjolein
 
wij hebben gewacht tot ze er zelf uit kon komen omdat het dan niet
meer vertrouwd is we hebben overigens altijd het traphek dicht.
ze klom er voor t eerst uit toen ze 2 jaar en 9 mnd was dus gelijk een
kleuterbed van gemaakt ze heeft nl een 3 in 1bed
 
Hallo,

onze zoon is met 2 jaar en 4 maanden overgegaan naar een "groot" bed. Hij gaf zelf aan dat hij in een groot bed wilde slapen. Hij heeft toen 2 nachten op het logeerbed geslapen en vanaf toen is het altijd goed gegaan! Kijk dus goed naar je kindje.

Groetjes danielle, mv Tijn (26.09.06) en bente (13.03.08)
 
Onze oudste is met 23 mnd overgegaan, simpelweg omdat we het ledikant wilden gebruiken voor zijn zusje (die anderhalve maand later geboren is). Ik dacht, als ik dan toch een 2e bed moet kopen, dan maar eentje waar we weer een tijd mee vooruit kunnen.

We hebben hem gewoon van ene op andere nacht in het grote bed overgedaan en hij vond het geweldig, lachend kruipt hij in bed. Vanaf het begin uitstekend geslapen. En alhoewel hij er makkelijk zelf uit kan klimmen, doet hij dat niet, hij wacht in de ochtend altijd totdat wij op de kamer gekomen. Als hij er uit wil, begint hij gewoon te roepen/huilen ha ha!

Voor de zekerheid hebben we wel het traphekje dicht.
 
Mijn dochtertje ging met 22 maanden meteen naar een groot (tienerbed) en is meteen goed gegaan. We hebben haar wel laten zien en benoemd dat het haar kamertje zou worden. Nadat we dat verteld hadden wou ze daar meteen al naartoe (maar toen was het dus nog niet klaar) Op de dag dat ze er in zou gaan slapen samen met haar haar kleertjes en aankleding van haar oude kamertje op haar nieuwe kamertje gelegd. (te lang van te voren zou ze anders ook niet overzien) Ze vond het meteen geweldig en ben achteraf blij dat we niet voor een peuterbedje zijn gegaan. Hier kan ze langer mee vooruit. Ze is er geen enkele keer 's nachts uitgekomen (op 1 keer na omdat ze haar beertje kwijt was) en verder ging ze 'sochtends lekker met haar speelgoed wat op haar kamertje ligt zitten spelen, helemaal goed.
 
wachten tot hij er zelf uitkomt..
dan ben je dus al te laat!

onze kinderen zijn met 1,5 jaar naar een open peuterbedje gegaan.
gewoon ledikantje met het formaat vanb het babybedje(matras paste daar ook in)
onze zoon is met 3,5 jaar naar een 1 pers gegaan(hij is niet zo lang)
en onze lange dochter was net 2 jaar toen ze naar het 1 pers ging..
maak de kamer kindveilig, zodat als ze er uit gaan geen gevaarlijke dingen kunnen gebeuren..
onze dochter deed wel vaak het licht aan, we hebben gezegd als ze dat weer deed de lamp eruit gehaald word,dit is dan ook gebeurd.
en daarna was alles over..
ze hebben geen problemen veroorzaakt.
we vertelde dat we ze in de ochtend uit bed komen halen.
succes
 
Terug
Bovenaan