Wanneer groot bed??

Waarom ben je te laat als ze er zelf uit kunnen komen? Dat kunnen ze ook uit een gewoon bed hoor, maakt niet uit. Mijn dochter is met 3 jaar over gegaan mijn zoontje gaat binnenkort met 2 jaar en 10 maanden.
Ledikantje is ook heel veilig voor kinderen voor hun gevoel. Kijk gewoon naar je kind.
Mijn zoontje komt altijd wel een keer uit zijn ledikantje dat zal straks in het grote bed niet anders zijn. Hij vindt het heel stoer dat hij in en uit zijn bedje kan klimmen en hij doet het keurig ook nog.

Doeg
Martine
 
Hoi,

onze middelste is 2jr en 3 maand en slaapt nog in een ledikantje. Heeft één keer geprobeerd eruit te klimmen, maar kwam niet zo zachtjes neer, dus dat was meteen de laatste keer.
Onze oudste is met 2jr en 10mnd overgegaan. Die klom toen al heel lang uit zn ledikant. maar met onze middelste zie ik het nog niet zo zitten. Ben ook bang dat ze er constant uitkomt (nogal een uitdager).
Door ruimtegebrek moeten de 2 oudsten eigenlijk binnenkort in een stapelbed, maar ze slaapt s'middags ook nog, ben bang dat ze dat niet meer gaat doen in een groot bed...

Groetjes Gieneke
 
Ik heb het idee dat de kinderen zo snel 'groot' moeten worden en dus al in een groot of peuterbed moeten...
Vroeger ging een kind vaak pas tegen de 3 jaar in een groot bed.
het is wel een ander verhaal als je kind er al uitklimt of als er een broertje of zusje komt (hoewel, wij hadden een wieg waar beide een half jaar in hebben gelegen).
Ons zoontje was 2 jaar en 4 maanden toen hij met slaapzak en al er tot 2 keer toe uit klom. Ja, toen was het duidelijk.
Ons dochtertje van bijna 2 (26 juli) doet totaal geen poging, ze vindt het nog heerlijk in haar ledikantje en zal er dus tot 3 of 3,5 nog wel in liggen!

Groetjes TP
 
Hi,

Wij zijn pas op vakantie geweest en onze kleine wilde persé in het grote bed (2 jaar en 3 maanden nu). Dus hebben wij besloten om voor hem op zoek te gaan naar een groot bed. Hij voelde zich heel stoer in de grote vakantiebed, dus we denken dat hij er klaar voor is.

Nu zit hij ook vaak te spelen als hij nog niet kan slapen. Dus als hij straks uit zijn bed klimt, ik zit daar niet zo mee. Hij mag niet van zijn kamer af, dat is wel een regel die we invoeren. Nu mag hij nog wat spelen, dat mag straks ook, maar wel op zijn kamer.

We zijn benieuwd hoe het zal gaan!

Gr. TAmara.
 
Hoi,


Wij hebben onze oudste over gedaan in een groot bed toen hij 2 jaar was ook omdat hij een broertje kreeg dus was wel practisch, meteen goed gegaan.
Moet wel zeggen dat we weken bezig geweest zijn met zijn nieuwe kamer, we hebben zelf een halfhoogslaper voor hem omdat we dit zo'n gaaf bed vonden wel met hekjes (was standaard) en hebben voor zijn trappetje ook een hekje gemaakt.
Nu hij 2,5 is kan hij er zelf in en uit maar roept meestal dat hij wakker is en dan moeten wij hem eruit halen.
Doe wat jezelf denkt dan komt het vanzelf goed.

Sabine
 
Mijn dochter ligt vanaf 22 maanden al in een tienerbed. Geen probleem geweest. Er wel een keertje uitgevallen maar gewoon omdat ze er aan moest wennen en daarna nooit meer. Ook niet 's nachts eruit komen en zo. Meteen goed. Wel betrokken bij; samen het bedje opmaken, kast ingeruimd samen met haar etc.
Ging in een keer goed en ik raad het iedereen aan om het rond deze leeftijd te doen en niet later wanneer ze nog meer gaan uitproberen en ontdekken. Dan zijn ze in ieder geval al gewend aan een groot bed.

Succes ermee
 
Terug
Bovenaan