wanneer gyneacoloog?

A

Anoniem

Guest
Had even een vraagje;
Wij zijn bijna een jaar bezig, nu ronde 7. Ben denk ik nog aan het ontpillen, ben erg onregelmatig ongi. Ben sinds eergister aan het temperaturen ivm de eisprong.
Maar ik hoor al best  wat reacties van ik ben naar de gyneacoloog geweest.
Vanaf wanneer ga je daar naartoe, wanneer is jullie punt gekomen ik vraag aan de huisarts of ik verder door mag?
Zelf heb ik nou zoiets; ik temperatuur me 2 rondes en daarna als het niet raak is vraag ik of ik door gestuurd kan worden(das denk ik nog 3 maanden wachten nu). Soms wil ik alleen weten of alles goed is met ons.....
Is dat reeel? Hoe ervaren/beleven jullie dat?
Groetjes van mij

hoi hoi..

volgens mij mag ja na 1jaar proberen doorgestuurd worden na de gyn...
tja tis voor iedereen anders... als jullie dat gevoel hebben,zou ik gewoon na de huisarts gaan!!! en dat je aan het tempen bent is heeel goed hoor!!!

zelf loop ik sinds kort bij de gyn... moest 3mnd tempen en dan weer trug komen... dus dat tempen scheelt een hoop..

he succes!!!

liefs cenn

hoi...
wij zijn netaan ronde 11 begonnen...
en heb net 2 rondes getempratuurd.
als er over 2 maand nog niks is ga ik naar de HA.
ik wil ook graag weten of er wat met ons is,want dat vreet wel aan mij,waarom duurd het toch zo lang,maar goed ik wil nog ff geduld hebben.
maar ik snap helemaal wat je bedoeld,je moet op je eigen gevoel afgaan,als jij vind dat je nu naar de HA wilt dan moet je dat doen...

succes...

xxxtam80

Thanks voor de snelle lieve reacties
Soms denk ik wel eens, als ik alleen maar weet dat alles goed is.
Dat zijn zaadjes goed zwemmen en ik een eisprong heb en niks daarmee  aan de hand is. Misschien dat dat rustiger maakt en je nog geduldiger word of juist niet.......
Maar tot nu toe kan ik nog afwachten. Moeder deed er ook een jaar over.

het is te hopen dat je op je moeder lijkt ,dan heb je nog een klein poosje te gaan.
mijn moeder was vrij vlot zwanger,6 kinderen,mijn schoonmoeder ook 7 kinderen!!!
maar dat zecht geloof ik niet alles,mijn schoonzusje   haar moeder heeft er een paar jaar overgedaan(3?) maar zei was na 3 maand zwanger...
maar goed het is te hopen voor je dat het gouw raak mag zijn,
zal voor je !!!!

succes...

xxxtam80(ronde11)

Hoi Deez,

Ik ben na een half jaar al naar de huisarts gestapt. Hij stuurde me gelijk door naar de fertilisatie arts (soort gyn) omdat mijn moeder heel vroeg in de overgang was en ze daar bij mij ook bang voor zijn. Ik zou zeggen laat je gewoon leiden door je eigen gevoel. Als jij wat meer duidelijkheid wil hebben kun je het beste gewoon gaan. Voor de eerste onderzoeken hoef je helemaal niet angstig te zijn want dat valt allemaal reuze mee!

Heel veel succes en nog dank voor je reaktie op mijn onderwerp eerder deze dag!

Groetjes Sp. Ronde 11, eerste kindje

Hoi Anspi,
Ook bedankt voor jouw reactie
Hoe oud was jouw moeder toen de overgang begon? Mijn moeder was eind dertig.
Dus daar vragen ze ook naar?

Fijn om zulke lieve reacties te krijgen zeg, hier kan ik al wat mee voor mijn gevoel
Thanks

Hoi Deez,
Ik denk dat je moet gaan wanneer jij vind dat de tijd rijp is. Net als al eerder genoemd werd is de regel volgens mij ongeveer na een jaar dat je dan via de ha door gestuurd kunt worden naar een gyn. Zelf zijn wij ook in ronde 11 en ook wij denken er over om het nog 2 rondes aan te zien en dan naar de dok te gaan.

Ik ben er voor mijn gevoel op dit moment nog niet helemaal klaar voor. Ik wil als ik bij de HA zit er alles aan gedaan hebben wat ik kon. dat betekent voor mij/ons dat ik een weekie in mijn vruchtbare periode met mijn mannetje mee ga en dat ik nog eens ga proberen met ovulatietesten.

Met heel veel succes en doe wat je hart je ingeeft!!!

Liefs Leah

Ps: Ze verwachten vaak bij de gyn. dat je in ieder geval een aantal maanden hebt getempt want anders sturen ze je eerst met die opdracht naar huis. had mijn zus ook. Kon ze nog weer 3 maanden wachten. Daarna bleek dat haar eisprong te zwak was en heeft ze medicijnen gekregen en was het bij de 2de x na het ziekenhuisbezoek raak (met behulp van ovulatietest en niet van ziekenhuis!!!)

Terug
Bovenaan