Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Of je doorgestuurd gaat worden of niet..naar de huisarts kan je gewoon gaan...
Ik ben vorig jaar na 10 rondes naar de dokter gegaan omdat ik veel tussentijds bloedverlies had...Ik snapte dat niet en ze heeft gewoon naar mijn temp.cyclussen gekeken (die had ik vanaf begin bijgehouden) en toen bleek dat mijn bloedverlies duidelijk na een eisprong was...dus ovulatiebloeding. Niets ernstigs..
Er waren verder dus geen zorgen bij mij...
Vervolgens ben ik weer vrolijk verder geaan met proberen en toen na 16 maanden weer naar de dokter gegaan.
De dokter heeft de sperma-analyse gedaan van mijn man. Dus dat kan de dokter ook al doen... Deze uitslag was goed..en ook van mijn bloedonderzoek..Toen liet ze aan ons de keuze of wij nu nog naar de fertiliteistpolis willen..omdat ze wel het idee heeft dat wij spontaan zwanger moeten kunnen raken vond zij het niet direct nodig..
Maar dat wilden wij wel..voor de zekerheid om te weten dat niet alleen mijn man goed is...maar hopeilijk ook ik...
Wij hebben daar nu 30 mei een intake en dan zien wij weer verder...
Zij zullen de onderzoeken bij mij gaan doen...
De uitslag van mijn man heeft al heel veel geruststelling bij ons gegeven dat je daar ook zeker minder zorgen van hebt nu..dus ik adviseer je hier wel gewoon voor te gaan. Dat kan ook al positief werken.
Meestal mag je pas na een jaar naar de gyn...maar zoals een ander al zei..bij iedereen is dit anders...en als jij nu naar de dokter wil om het hierover te gaan hebben zou ik gewoon gaan!!
Hoi Deez,
Toen ik vier maanden gestopt was met de pil heeft de ha mij doorgestuurd ivm onregelmatige (soms geen) menstruatie. De gynaecoloog heeft het met mij nooit over temperaturen gehad, ik heb het wel zelf gedaan. Hij voert nu iedere keer een binnenwaarts onderzoek uit en een bloedonderzoek. Als je zekerheid wil hebben, dan moet je je gewoon door laten sturen door de ha, zeker na een jaar.
Jullie zitten helemaal in een lastig parket zeg.
Maar wel goed van jullie hoe jullie naar een oplossing zoeken.
Ik ben nou begonnen met tempen idd omdat een gyneacoloog daarnaar zou vragen en als ik daarmee zou wachten en eerst een bezoek af zou wachten en met zoiets terug naar huis wordt gestuurd, dan zou ik het niet overleven bij wijze van spreken.
Dan heb ik in mijn hoofd dat ze me kunnen helpen en dan krijg je nog zoiets. Een ronde vind ik toch al lang genoeg duren....
Even iets anders ertussen......
Gister is weer een vriendin van ons bevallen van een meisje. Weer naar een baby van een ander gaan kijken. Leuk voor hun echt waar, maar soms baal ik wel eens als ik weer een baby in mijn armen hou. En dan weer die opmerking; Dat staat je goed een baby in je armen.
Maar ja ze weten niet beter............
Hé Deez,
het is een lastig pakket maar het is niet anders!!!
Ja baby's en kinderen van een ander vind ik ook heel moeilijk. Gister ff lekker gekeuvelt met m'n nichie van een half jaar en dan komen die gevoelens wel erg naar boven. kan ik soms bijna beginnen te huilen. Dan wil ik gewoon ff m'n hart luchten maar dat kan dan niet.
Maakte nog wel wat stom mee (vind ik) gister. M'n zus zat naast me en ik gaf zo aan dat ik ontzettende buikpijn had (met andere woorden... ik ben ongi geworden).
Om een lang verhaal kort te maken... mijn zus is er per ongeluk achter gekomen dat we zwanger willen worden al een hele tijd geleden. Nu geef ik aan dat ik hele erge buikpijn heb en het enigste wat zij kan zeggen is. Ja dat heb ik ook wel eens zo'n zere buik en dan kan ik bijna niks meer en ik.. bla bla bla en ik... bla bla bla en ik zus en ik zo ... MAAR IPV DAT ZE ZEGT MEID WAT JAMMER VOOR JULLIE... zegt ze helemaal niks en lult ze alleen maar over zichzelf en over haar kindje . En nee dit is niet een kwestie van er niet naar durven vragen... mijn zus is altijd al zo geweest dat alles om haar moest draaien... zucht... Maar dan zit je ff in een dip en zij weet ervan en dan beurt ze je niet ff op. Daar kan ik nou pissig van worden.
En dan komt er ook nog bij kijken dat het bij haar ook niet 1, 2, 3 wilde lukken... is ze dat alweer vergeten dan? ze weet toch hoe dat voelt om elke keer weer ongi te worden? Ik kan dat dan niet bevatten en echt boos om worden ZO...
Leah,
Soms is het fijn om je boosheid even weg te schrijven he! Ik heb allemaal mensen om me heen die per ongeluk zwanger zijn geworden en er in het begin heel negatief over doen. Daar wordt ik echt pissig van, maar als ze bevallen zijn is het voor hun natuurlijk ook het mooiste wat er is. Wees er vanaf het begin al blij mee.
Zo, ook weer van me af geschreven.
Natascha
Ik ging toen ik 8 maanden met de pil was gestopt al naar de gyn.
Ik was erg onregelmatig en met tempen had ik geen verhoging.
Uit bloed onderzoek bleek ook dat mijn hormonen uit balans waren.
Ds ik zou gewoon contact opnemen met de ha en het hebben over je onregelmatige cyclus en zeggen dat je er onzeker van wordt. (en doordrammen als de ha je niet wil doorsturen!!)
Als er niks is dan ben je alleen maar gerustgesteld en als er wel wat is dan ben je blij dat je nu bent gegaan en niet over een paar maanden.
Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik toen de ha gebeld had.
Inmiddels loop ik nu alweer half jaar bij de gyn ,dus dan zelfs kan het nog ff duren,dus gewoon de ha bellen!!!!!!