Wanneer heb je de eerste afspraak?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een vraagje. Wanneer heb je normaal de eerste afspraak bij de verloskundige? Ik heb vandaag gebeld misschien wat vroeg maar ja, ik ben nu 5 weken en 2 dagen. Ik heb nu dus al een afspraak gemaakt maar die is pas 1 augustus! Dan ben ik 11 weken. Is dat normaal?? Vind dat nog lang duren en ben erg benieuwd of alles goed zit en nu moet ik nog 6 weken wachten tot ik meer weet. Ik voel namelijk vanalles en weet niet wat ik moet voelen (mijn eerste zwangerschap) en of het allemaal wel goed voelt. Ik heb geen pijn maar meer zeurende ongesteldheidpijntjes enzo. Is het normaal dat ik zo laat naar de verloskundige ga?

Wie kan mij helpen??

Groetjes Kleintje.

Hoi,

Ik weet dat ik bij mijn 1e zwangerschap ook pas rond 12 weken mijn 1e afspraak had.
Ik heb vd week mijn VK gebeld om een afspraak te maken voor deze zwangerschap, en tot mijn verbazing zei ze kom as maandag maar langs voor een intake gesprek. Dan ben ik dus pas 6 weken !
Ze zei wel dat je nog geen hartje kan horen en ze geen echo doen, maar ik vind het idd wel erg lekker dat je vast langs kan met eventuele vragen enzo.

Groetjes Bianca

Hoi,

Het is overal anders. Ik mocht al bij 8 weken en er werd  ook direct een echo gemaakt. De verloskundige praktijk waar ik ben laat vrouwen altijd met een week of 8 komen. Dat is heel prettig, maar ik heb ook regelmatig gehoord dat vrouwen pas met 12 weken terecht kunnen. Ik kan me voorstellen dat je niet zolang wilt wachten, misschien kun je vragen of je iets eerder terecht kunt. Succes

Het klopt niet!
Sinds kort moet je al veel eerder, omdat ze verplicht zijn om je bepaalde voorlichting te geven over testen die je kunt laten doen. Ze zijn het verplicht. Als jij pas met 11 weken gaat, kun je namelijk bepaalde testen niet meer laten uitvoeren, als je dat eventueel wel zou willen! Dus ik zou maar een nieuwe afspraak maken!

Hoi,

Ik ben gister bij de ha geweest en die vertelde dat je tegenwoordig eerder naar de vk gaat, ik ben nu 5wk en 4 dg zwanger, dus 2 dagen langer dan jij, en ik ga 11 juli voor de eerste afspraak, wel alleen een intake en controle geen echo.maar ik mag al wel.

Ik zou idd nog eens navragen, en evt een nieuwe afspraak maken.
Een fijne zwangerschap

LIefs kyrabella en een klein hummeltje

Hoi hoi,

Ik had ook gelijk naar de Vk gebeld en ik mocht ook pas komen toen ik 10 weken zwanger was. Bij de Vk praktijk waar ik zit is het standaard de eerste keer tussen de 10 a 12 weken of je moet niet weten wanneer je cyclus valt of als je mk heb gehad dat je eerder mag komen. Die 6 weken duren nog lang maar als je eenmaal de eerste keer ben geweest vliegt de tijd voorbij.

Liefs Fruit Girl

Hoi! Ben nu 5 weken zwanger en heb mijn eerste afspraak op 12 juli, ben dan 8 weken zwanger.
Geloof dat het alleen een intakegesprek is hoor...moet het maar even afwachten.
Ik lees wel dat het nogal verschilt bij iedereen.
Groetjes

hoi hoi,

ik heb vandaag een afspraak gemaakt.
ik mag over twee weken komen voor de intake.
ik ben dan 9 weken zwanger.
ik krijg dan nog geen echo.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan