Wanneer heb je de eerste afspraak?

Hoi

Toen ik 5,5 weken zwanger was heb ik de vk gebeld en die zei dat ze tussen de 8 en 9 weken een afspraak maken voor de intake. Ik mag vrijdag!!!

Manon

hallo

ik was ook met 6 weken en 2 dagen na de vk geweest...
en was alleen maar een intake gesprek die zelfde dag is er nog een echo gemaakt en moet nu pas terug komen met 11 weken.
en met 12 weken krijg ik dan nog een een echo.
bij me eerste kindje was ik met 8 weken na de vk geweest.

groetjes    ,,,,ben nu     9 wk en 1 dag

hallo,

in principe is het heel normaal dat je rond week 11 voor het eerst gaat. Rond die tijd weet je bijna zeker dat alles goed gaat en kunnen ze het hartje op je buik ook goed horen.
Ik heb zelf al 2 echo;s gehad, 1 omdat ik bloed verloor en 1 omdat ik niet wist hoever ik was ivm wisselende cyclus, maar maak je geen zorgen geniet gewoon alles komt goed

Hallo,

ik mag morgen al naar de verloskundige.... en dan ben ik precies 5 weken en 1 dag. Vind het erg fijn dat ik al zo snel mag komen, omdat je inderdaad met veel vragen zit. Ik zou toch kijken of je niet eerder langs zou mogen komen als ik de rest zo hoor. En vooral omdat de regels schijnbaar verandert zijn??? Weet er niets van, maar als ze het zegt zal het wel kloppen.

Groetjes Sharon.

Hoi hoi,
Ik heb maandag een afspraak gemaakt bij de vk en kan 19 Juli komen, maar krijg dan wel direct een echo. Ik ben dan 9wkn en 5dgn zwanger van mijn tweede kindje.
Ik dacht me ook te kunnen herinneren dat ik bij mijn dochtertje al met 7wkn naar de vk mocht, alleen kreeg ik toen geen echo ofzo.
Ik vindt het ook erg lang duren, maar ja.
Ik ben nu 5wkn en 5dgn zwanger en heb al een dochtertje Evi van 13 mnd.
Groetjes Anne

Hee hoi,

Wij mogen volgende week woensdag voor het eerst heen, dan zijn we 9 weken en een paar dagen zwanger, het is onze eerst zwangerschap. Ze gaan dan een inwendige echo doen, omdat ze dan de meeste kans hebben het wondertje te zien op de echo. We zijn zeer benieuwd!!!

Veel suc6 allemaal!!!

Liefs Lientje

Jullie krijgen bijna allemaal een 1e echo? Wat fijn! Zal ook wel makkelijker gaan omdat jullie VK ook een echoapparaat heeft en echoscopist is? Want het is namelijk niet standaard. De 20 weken echo heeft iedereen recht op, maar een 1e echo officieel  alleen maar als daar een (medische) aanleiding voor is. Ik had bij deze tweede zwschp ook geluk, ik had een onregelmatige cyclus na mijn eerste zwangerschap.
Nou succes allemaal!

Hallo allemaal!

Ik ben vandaag precies 8 weken zwanger van ons eerste kindje. Iedere vk werkt op een andere wijze. In de folder van mijn vk staat dat ze rond 8 weken een eertse afspraak met je willen maken. Maar na mijn telefoongesprek kon ik ook pas een afspraak maken als ik 10 weken zwanger ben (5juli).. En mn eerste echo heb ik als ik 12 weken ben. (20 juli). Het is aan de ene kant wel jammer omdat je dan zo lang moet wachten!.. maar ja nog 2 weekjes en dan hebben we de intake en nog 4 weekjes voor de echo.. tja je geduld word in ieder geval flink op de proef gesteld!...  

Terug
Bovenaan