Wanneer het goeie nieuws vertellen?

<p>Hi Dames,</p><p>Ik ben benieuwd naar wanneer jullie vertelde dat jullie een kindje verwachten? Dan bedoel ik echt aan iedereen zeg maar. Snap dat ouders en sommige vrienden soms wat eerder het goeie nieuws te horen kregen! </p><p>Ik ben nu 6.5 week en krijg nog de eerste echo, super spannend. Het liefst vertel ik het met 10 weken (sommige weten het al, ouders en beste vrienden). Is 10 weken oke of doen de meeste van jullie toch 12 weken?</p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen/mening! ?</p>

Bij de 1e bij de termijnecho. Was toen al 13 weken had ik niet door

De 2e ook na de termijnecho. Was toen 11 weken geloof ik

De 3e kreeg toen vroege echo aangeboden omdat veel vrouwen het eerder wilde weten. Was toen 7 weken en was sterk kloppend hartje. De vk gaf aan dat er erg kleine kans was dat fout zou gaan dus toen ook maar verteld. Aan goed vrienden en ouders

Familie vertelde wij het vrij vroeg aan, maar echt bekendmaken deden we na de 13 weken echo. Ouders wisten het echt als eerste.

Maar je moet volledig doen waar jij je goed bij voelt

Wij hebben het aan onze ouders direct na de positieve test verteld. Bij de eerste hebben we gewacht tot na de termijnecho om het aan de rest van de wereld te vertellen. Bij de tweede hebben we dit al met 9 weken gedaan. Het was noodzakelijk dat ik het toen op mijn werk vertelde een ik wilde niet dat mijn werk het wel wist en mijn vrienden niet.
Vooral doen waar jij je goed bij voelt!

Wij hebben het eigenlijk aan iedereen verteld na de eerste echo met 8 weken. Heb alleen op mijn werk gewacht tot na de termijnecho. Alleen mijn senior al wel verteld rond 5 weken omdat ik zo misselijk was en echt niet kon functioneren?

Wij zijn het na de termijnecho gaan vertellen. Dus de ouders met exact 12 weken, en met 16/17 weken wist uiteindelijk 'iedereen' het.
Wij hadden geen haast. Vond het ook wel iets hebben, dat alleen Wij 2e het wisten.

Wij hebben het aan diverse mensen die dichtbij ons staan (ouders, vrienden, sommige collegas) verteld na de eerste goede echo (bij ons rond 6 weken ivm eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en het meer algemeen bekend gemaakt na de termijnecho. In het prille gedeelte eigenlijk vooral de mensen ingelicht die het ook te horen zouden hebben gekregen als het weer mis zou zijn gegaan. Al moet ik zeggen dat het in mijn geval optimistisch was om te wachten tot na de termijnecho: gelukkig gingen veel van mijn contacten online, want mijn buik was met 8 weken echt niet meer te verbergen, haha (behalve dus buiten het bereik van de camera houden), evenals mijn afkeer van koffiegeur, parfums en nog een aantal andere geurtjes en bijbehorend overgeven zou natuurlijk ook wel opgevallen zijn in een ruimte met anderen die daar geen rekening mee houden. 

Zelf ben ik nu 7+3. Wij gaan het ouders vertellen met 10 weken, en snel daarna zussen en broers. Rond 11 weken denk ik beste vrienden en na de termijnecho met 'de rest'.

Voor iedereen is het anders, en ja ergens zou ik het graag willen vertellen (maakt sommige momenten ook een stuk gemakkelijker). Maar toch voelt het voor ons beter om even op die 10weken te wachten. Dan hebben we de eerste echo gehad (die heb ik met iets meer dan 8) en de intake gehad (met 9+3).

Er is natuurlijk geen goed of fout. Doe vooral wat voor jullie fijn voelt.

Terug
Bovenaan