Wanneer het goeie nieuws vertellen?

Bij de eerste hebben we het de familie verteld met 8 weken (na de goede echo) en daarna langzaamaan iedereen die we toch spraken en na de termijnecho de rest! Mijn tweede en derde zwangerschap werden miskramen maar bij de tweede eigenlijk hetzelfde als bij de eerste (werd met 12 weken alsnog een miskraam) en bij de derde de familie na de eerste echo maar werd met 9 weken ook een miskraam. We hebben achteraf wel onze goede vrienden laten weten dat we zwanger waren maar het mis was gegaan.
Ondertussen weer zwanger en nu hebben we het weer zoals bij de eerste gedaan! We hebben vooral gemerkt hoe fijn de steun is van de omgeving tijdens een miskraam dus wij vonden het eigenlijk wel prettig dat mensen het al wat vroeger wisten ?

Ik kon echt mijn mond niet houden en vond het ook belangrijk dat als het niet goed ging dat ik daar ook over kon praten.
Dus diezelfde week hebben we het gedeeld met mijn schoon moeder schoonzusje en een goed bevriend stel.
Dit was heel fijn en ik voelde me erg opgelucht dat ik erover kon praten en we even de blijheid konden delen.
Met 13 weken voor de rest van de familie en vrienden een post gedeeld op fb en verteld aan de rest van de mensen zonder fb.
Zou het een volgende keer precies weer zo willen doen! ?

Misschien helpen deze cijfers je:
Als je bij 6 weken een kloppend hartje op de echo ziet, is de kans dat het misgaat nog steeds 25%.
Bij 8 weken een kloppend hartje? Kans dat het misgaat is nog 2%.
Bij 10 weken een kloppend hartje? Kans dat het misgaat is nog 0,01/0,02%. Deze kans blijft gedurende de zwangerschap. Er blijft immers altijd een kans dat het misgaat.
Ik heb met 6 weken en vervolgens met 11 weken een echo gehad. Toen de echo met 11 weken goed was, hebben we het aan 'iedereen' verteld. Althans, was het geen geheim meer... Kans dat het dan nog fout gaat is zooo klein. Maar dus wel na een goede echo bij de termijn. 

Ik zou rond 12/13 weken aan de meute doen, na die echo. Voor die tijd alleen de mensen die het ook mogen weten als het niet goed is gegaan.
Daar was ik heel bang voor. Dat het te vroeg bekend was en als het dan toch nog mis ging ik dat dan ook iedereen moest vertellen.

Wij hebben het onze ouders verteld met 9.5 week. Het "wereldkundig" gemaakt bij 15.5 week. Vond het wel wat hebben dat het ons geheimpje was.

Familie dichtbij hebben we het verteld na het zien van de hartslag met 8 weken. We hebben het iedereen verteld na de resultaten van de nipt test met 11 weken.

Terug
Bovenaan