Wanneer het kindje duidelijk voelen?

Ik voelde hem bewust rond de 20 weken, maar de plecenta ligt bij mij ook gunstig namelijk aan de achterkant.
Voor de 20 weken voelde ik wel iets maar wist niet of het nou mn maag of darmen waren of de kleine..
De vk had tegen mij gezegd dat ik hem vanaf 24 weken dagelijks moest voelen.
Maar je baby heeft nu nog zoveel ruimte om in rond te zwemmen dat je hem nog niet dagelijks hoeft te voelen.

Vanaf 18 weken voelde ik weleens een borreltje maar vanaf 22/23 weken voelde ik pas echt dagelijks beweging, wat met de week sterker werd. Nu met 32 weken zijn het echt porren en schoppen.
Maak je geen zorgen!

Hey.
Ik vond dat ook heel lastig in t begin. Je weet niet precies wat je wel of niet moet voelen. En wat is 'voelen'... Ik voelde zo rond 19 weken wel iets maar twijfelde dan ook...voelde ik dat nou goed? Heeft bij mij ook wel even geduurd voor ik m echt duidelijk voelde. Heb de placenta ook aan de voorkant en voelde t kindje echt pas goed rond de 26 weken en daarbij is t ook nog een rustig kindje. Ik weet t... Je kan er heel onzeker van worden maar ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Zeker zolang je tijdens controles gewoon netjes thartje hoort de de VK niks verontrustends opmerkt... succes met je zwangerschap en alvast met de 20 weken echo...

Gr. Joyce

Ik voelde rond 17 weken voor het eerst kriebels/plopjes. Ook soms dagen niet. Pad sinds 3 weken (ben bijna 25 weken) worden de bewegingen sterker. Maar ook nog steeds zijn er dagen bij dat ik de kleine weinig voel bewegen. Gelukkig te geruststelling het hartje mogen komen luisteren. VK zegt dat het tot de 28 Willem normaal is als je de baby als je de baby soms niet voelt en pas vanaf 28 willen dagelijks moet voelen. Ik zou me er niet te druk om maken, en bel anders even de VK of je het hartje mag luisteren, dat stelt ook gerust :)                               

Hoi, 

Ik ben 22 wkn en 6 dgn. Ik voelde het kleintje al vroeg (15 wkn). Ik kon dus al eraan wennen en het snel herkennen. Iedereen is natuurlijk anders, de vk vond het een goed teken en was ook wel verbaasd. Voel haar elke dag en met de dag sterker, kan het soms zien als ik naar me buik kijk.
Het is niet vreemd om je baby nog niet of nog niet goed te voelen. Je denkt misschien ook dat het je darmen zijn inplaats van je kind. Wacht gewoon af tot de echo en stress er niet over. Dat is het laatste wat je kleintje nodig heeft.
Mvg,
Zwangere van de 1ste

Terug
Bovenaan